Beszéljünk már az ügyfeleink nyelvén!olvasási idő 2 perc

A cégek legtöbb esetben mindig elkövetnek egy hatalmas hibát. Ami aztán ahhoz vezet, hogy az egész termékkommunikáció, pozicionálás vagy kampány mehet a kukába. Meg kell tanulni végre, hogy nem mi vagyunk a piac, nem a mi nyelvünkön ért az ügyfél. De ez így van jól!

Ma már trend, hogy a KKV és a multis kommunikáció kezd köszönni egymásnak. Igaz távolról, de néha egy-egy kereszteződésben összetalálkoznak. Átvesz egyik a megoldást a másiktól, alkalmazza a másik sikerreceptjét – eredményesen. Kezdődött a gerillamarketinggel, folytatódott az e-mail marketinggel, de aki nyitva tartja a szemét nap, mint nap láthat valódi példát erre. Ahogy a kép is bizonyítja:

Kattints és jön nagyban!

Az ügyfelet általában nem érdekli a parasztvakítás, a szakmai szöveggel és kódokkal, innovációs védjegyekkel történő villogás. Nem érdekli, mert nem érti. Meg kell mondani neki az ő nyelvén, hogy az neki miért jó és mire fogja használni.

Ne azt mondjuk neki, hogy 320 GB a merevlemez (sokan már itt elvéreznek), hanem, hogy elfér rajta 64 000 családi kép. Ne azt mondjuk neki, hogy 320 GB a merevlemez, hanem, hogy 38,4 óra HD videót tud rajta tárolni. Mert így keresi a boltban…

Az idős néni nem azért megy a boltba, hogy keressen egy joghurtot, amibe bifidusz eszenzisz van, hanem olyat keres, ami egészséges és amit fogyasztva talán tovább látja az unokáit…és még sorolhatnám. Az élet tele van példákkal!

De ha már üzlet-üzlet kapcsolatról beszélünk! Az érdekli az ügyfeledet, hogy lesz 1 Ft-ból 2 Ft-ja. Ha üzlet-fogyasztóról beszélünk: a legfőbb előnyök érdeklik. A megoldás a problémájára és nem a termék karakterisztikája.

Az ISO 9001 az ügyfelednek talán nem mond semmit, csak a szakmai partnerednek. De csak ezért ne ne használd! Tedd mellé, hogy ezzel (többek közt) a Te ügyviteled megfelelően- és később auditálhatóan dokumentált. Te egy rendes cég vagy!

A cégek és a KKV-k is azt hiszik, hogy külföldi, idegen szavakkal, kifejezésekkel kommunikálni trendi; csak azt felejtik el, hogy ezt ki nem egészítve a józan paraszti ésszel felfogható magyarázattal és miértjével nem jó marketing stratégia.

Azzal, hogy „leereszkedsz” az ügyfeled szintjére, nem lenézed őket, hanem inkább felemeled, megbecsülöd. Elősegíted, hogy megértse miért jó a Te terméked vagy szolgáltatásod.

Neked is van jó példád? Ne maradjon benned, kommentelj!

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük