Facebook esettanulmány: Amikor a pontgyűjtő rendszer és a közösségi média egymásra találolvasási idő 3 perc

A Citibank 2011 végén egy olyan új Facebook-alkalmazást indított be, aminek segítségével a felhasználók megoszthatták a bankkártyájuk nyeremény pontjait azért, hogy egy csoportos vásárlásra tegyenek félre, vagy hogy közösen adományozzanak.

A ThankYou Point Sharing alkalmazás, ami csak Amerikában elérhető, egy olyan, 2012-ben bevezetett szolgáltatáson alapszik, amellyel a fogyasztók ajándékpontjaikat átutalhatják egymásnak a bank főoldalán. Nem sokkal a beindítás után a tagok kombinálhatták pontjaikat a Facebook-on azért, hogy jótékonysági adományt tegyenek, vagy pedig hogy válasszanak a nyeremények széles skálájáról az alkalmazás oldalán.

Az ügyfelek úgy tudták elindítani a nyeremény-vadászatukat, hogy megnevezték a fogadó félt, aki nem lehetett egy szervezet, és a választást is meg kellett indokolni. A fogadó ezután saját maga rendelkezett az összes beérkező ponttal.

bankkartya-pontgyujto

A felhasználók úgy tudták reklámozni a részvételüket, hogy a Facebook-oldalon hirdették, vagy pedig megkértek más Citibank ügyfeleket arra, hogy adományozzanak. Az alkalmazás össze tudja gyűjteni a Facebook adatlapokon szereplő személyes információkat, de a Citibank azt mondta, hogy az alkalmazás nem oszt meg egyetlen ügyfél adatot sem a Facebook-kal.

A PayPal egy hasonló alkalmazást indított be ugyanazon év novemberében, ami lehetővé tette a Facebook felhasználóknak, hogy a társukkal ingyenesen utaljanak egymásnak pénzt. Ez az alkalmazás, ami Send Money (Küldj pénzt) névre hallgat, az ajándékozókat célozta meg, hiszen lehetőséget nyújtott a felhasználóknak arra, hogy a pénz mellé egy e-cardot is küldjenek, de nem tartalmazta ugyanazt a csoportos hozzájárulási funkciót, mint a Citi alkalmazása.

02-00

A Citi alkalmazásnak beindítása megnövekedett versenyt hozott magával azon bankok között, amelyeknél az online fizetési módszerek már léteztek korábban is, a cégek pedig arra kezdtek törekedni, hogy az online szolgáltatásaikba is beépítsék a közösségi médiát.

A Visa szintúgy bejelentette a saját online „pénztárcáját”. A V.me hasonlóképpen működött, mint a PayPal, de ez nem volt ugyanúgy beleépítve a közösségi média hálózataiba, mint a többi, mikor megjelent.

Úgy tűnt, hogy a PayPal-nek előnye volt a többi márkával szemben, mivel egy megbízható online márkaként tűnt fel, és a használóinak kb. 80%-a használta (akkoriban) aktívan a Facebook-ot, de hamar kutyaszorítóba került, ahogy a Citibank és a Visa lájkolói egyre nagyobb szeletet vágtak ki maguknak a piacról.

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük