Facebook: kocsma vagy piactér?olvasási idő 2 perc

Közel 4 millióan vagyunk a Facebookon (legalább is ennyi account van beregisztrálva, ami nem egyenlő persze a valós személyek számával) és márciustól már a felhasználók száma is stagnál. Jól megtömtük a Facebookot, majdnem mindenki fent van, az internetezők 86%-a biztos – ez azért bődületes szám. Szemetelődik is rendesen a nagy kék weboldal.

Igazából semmi bajom nincsen a Facebookkal, kinek milyen szerepet tölt be az életében – embere és célja válogatja. Van akinek üzletet jelent, kapcsolatokat, van aki pedig exhibicionista hajlamait éli ki.

Én nagyon szeretem a Facebookban, hogy nagyon könnyen kapcsolatba tudok lépni olyan emberekkel, akikkel azelőtt esélyem sem volt (ilyen könnyen). Beszélgetni, levelezni egy fitnesz guru feleségével, egy volt kibeszélő show háziasszonyával vagy egy szakmai magazin főszerkesztőjével. Ma már gyerekjáték – ha eltudod adni magadat.

Facebook-marketing stratégia , online marketing stratégia
Nem mindegy melyik oldalon állsz!

Ami viszont nem hiányzik, hogy vannak olyan személyek, akik egész nap a feneküket, a kisgyermekeket tápláló anyatej-forrásukat fotózzák és teszik fel, majd kéztördelve várják, hogy lájkolják nyálcsorgatva férfiak, hogy „úristen, nem jutok szóhoz”. Nem beszélve arról, amikor hétfőn hittérítő csoportba ébredek, kedden MLM (nem vagyok gazdag, de megmutatom hogyan lehetsz gazdag) csoportban folytatom, szerdán- csütörtökön egy másikba tesznek bele – végén már egy terhestorna FB csoportba találom magam a hétvége előtt.

Valaki bejelöl, felveszem, utána 250(!) magammal kapok egy üzenetet hiteleim kiváltására, közben jött 49 felkérés, hogy legyen már farmom nekem is és termesszek répát…egyszerűen nem lehet követni.

A Facebook üzleti kapcsolatépítésre (nem beszélve a FB csoportok alatt működő szakmai klubbokat) kíváló, több jólmenő kkv vállalkozástól hallom: megéri itt lenni (még akkor is, ha sokak szerint nem kifizetődő hirdetni – pl. General Motors, amire válaszképpen a Facebook a ROI kimutatására képes hirdetési rendszert fejleszt), pénzt termelnek a rajongók. De próbáljuk tudatos kiszűrni a tőlünk időrablót felhasználókat, mert nem leszünk hatékonyak.

Tervezzük meg posztainkat több kategóriában (normál, kulisszatitok, kampány, exkluzív), legyen stratégiánk, hogy mi a célunk a Facebookkal és ha a napi teendőket elvégeztük, zárjuk is be azt. Körülbelül ez a szerepe most a Facebooknak a hazai kis- és középvállalkozásoknál. Pontosabban ez kellene, hogy legyen…

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük