Magyar Marketing Fesztivál

Nem biztos, hogy a hibrid esemény a jó alapolvasási idő 5 perc

Egy neves szaklapban olvastam egy cikket „A hibrid esemény lesz az új alap” címmel. A cikk tetszett, szakmai volt, átjött a szövegből, hogy a szerzők ebben a közegben élnek, profi rendezvényszervezők. Éppen ezért én nem a cikkel szeretnék vitatkozni, hanem a cím kapcsán felbukkanó gondolataimat szeretném átadni.

Bízom benne, hogy aki ezeket a sorokat olvassa tudja, már 8. éve szervezzük Magyarország legnagyobb, kis- és középvállalkozásoknak szóló, üzleti- és marketingtrendekkel foglalkozó, év elején megrendezett üzleti fesztiválját, a Magyar Marketing Fesztivált.

Sajnos az sem titok, hogy idén mi is hibridként képzeltük el (legkésőbb a jövő héten döntünk a végleges formátumról) a rendezvényt, de alapvetően én nem gondolnám, hogy a hibrid megoldás egy jó márkaépítő megoldás lenne. Elmondom miért és ezzel kiadom a legféltettebb üzleti titkaim egyikét.

Mi nagy rendezvény vagyunk. Mondani szoktam: „megarendezvény”. Rajtunk kívül, erre a piacra még két másik rendezvény létezik ekkora méretben. Mondhatom azt, hogy tényleg kevés játékos van a pályán és hiszem azt, hogy azért lehettünk minden (így a Marketing Fesztivál is) nagyok, mert egy dologból nem engedtünk.

Egy megarendezvényre sok ember kell. Az emberek okosak, leleményesek és – teljesen pozitívan és elfogadóan mondom – önzőek. Úgy és azt veszik, ami nekik jó és ezt kell kielégítenünk nekünk, szolgáltatóknak.

Ha az elmúlt 7 év bármelyikében is felkínáltam volna, hogy be lehet csatlakozni online (legyen az felvétel vagy élő közvetítés), akkor nem tudtunk volna 500 főtől 1700 főig eljutni. Ezt szentül hiszem. Amikor azt látja és hallja az érdeklődő, hogy ezt az élményt személyesen kell átélni, akkor az igaz is és üzleti érdek is. Ha csak 200-300 látogató marad otthon az élő közvetítés miatt, akkor 200-300 potenciális vásárlóval kevesebb lesz a szakmai kiállításon. Ha pedig nincs tömeg egy szakmai kiállításon, akkor nem lehetne rekordidő alatt eladni standokat 200-300 ezer Forintért.

A hibrid esemény ezért nem lesz új alap, mert bár semmi akadálya, hogy azzá tegyék, csak egy rossz üzleti döntés. Ez az én tapasztalatom.

De hát a Marketing Fesztivál is hibrid!

Ez így igaz! Hibridként szervezzük és mégis azt mondom, hogy nem lehet alap a hibrid. Hol ebben a logika? Hát ott, hogy most teljesen speciális környezet van. Most – a cikk szerint 1000 milliárdos konferencia, koncert, fesztivál – piac bevételének 80%-a kiesett, mert nem csak rendezvénystop van, de az emberekben is van egy félsz.

Tehát a Marketing Fesztivál kényszerből hibrid vagy kényszerből lesz teljes értékű online konferencia. Ettől függetlenül úgy gondolom, hogy egy konferencia még mindig személyesen a legnagyobb élmény, aminek az alapja egy normális környezetben nem lehet építő alapja egy élő közvetítés.

Ha Január, akkor Marketing Fesztivál!

Ezektől függetlenül, mi úgy gondoljuk, hogy ha esik, ha fúj, Januárban Marketing Fesztivál lesz. Ha nem lehet hibrid, lesz teljes körű online konferencia. Valószínűleg utoljára és 2022-re minden visszaáll az eredeti kerékvágásba.

A cégeknél pandémiától függetlenül kezdődik az új év és a marketing- és üzleti trendekről beszélnünk kell, a cégek döntéshozói is elvárják! Ezért nem halaszthatunk! A trendek bemutatása az év elején nem csak fogyasztói (döntéshozói) szükség, hanem 8 éve a felelősségünk.

Mi sem támasztja ezt jobban alá, mint a mai Ada-os megbeszélésem, ahol a statisztikákból egyenesen kiolvasható, hogy a rendezvényekre való keresés gyakorlatilag kétségbeejtően beszakadt, viszont a marketing tudással, képzéssel és ismeret-átadással kapcsolatos keresésekben nem látható hasonló visszaesés. Igény van, csak nem offline rendezvényen keresztül. Tiltás van, tiltás után pedig még pár hónapos félelem.

Kihívás lesz, bármi is lesz!

Mind a hibrid, mind a teljes értékű online konferencia kihívás lesz még 7 év sikeres rendezvénye után is. Már pedig azért, mert a Marketing Fesztivál nem egy „egytermes” rendezvény és betét programjai is vannak. A legszélsőségesebb esetben, vagyis az online konferencia esetén is teljes funkcionalitásra törekszünk:

  • Előadások: Egy speciális online felületen lesznek elérhetőek az előadások.
  • Szakkiállítás: Mind az online felületen, mind az idén újdonságként megjelenő „Ajánlatok könyvében” találkoznak a résztvevők a Marketing Fesztivál kiállítóinak speciális ajánlataival.
  • Kapcsolatépítés: A rendezvényt követő héten minden nap(!), vagyis 5 napon keresztül fog zajlani ZOOM -os, moderált kapcsolatépítő sessionok.

Folytatjuk a témát!

 

Related Posts