BATZ, Kárpáti Zoltán

BATZ: A szakdolgozatból lett milliárdos világcégolvasási idő 4 perc

Kárpáti Zoltánnal, a BATZ első emberével, személyesen egy korábbi Magyar Marketing Fesztiválon találkoztam. A „Milliárdos Cégvezetők Klubja” kerekasztal-beszélgetésnek vendége volt. Első benyomásom egyből az volt, hogy egy profi vállalkozó, aki nem csak maximalista, hanem rendkívüli módon figyel a megjelenésére. Olyan ember, akinek a társaságában inspiráló lenni.

„az első millióm” show-műsorban hallgattam legutoljára és ahelyett, hogy annak a beszélgetésnek egy vázlatát leírnám, azokat a momentumait emelném ki, amelyek „milliós értékű” mondatok az én felfogásom szerint.

Dióhéjban a cégről

A több, mint 30 országban kapható BATZ márka sokak meglepetésére nem egy bajszos, szemüveges, német ortopéd-doktor nevéről kapta a nevét (bár – szerintem zseniális módon – DR.BATZ HUNGARY néven futott a cég 2010.03. -ig), hanem a családtagok nevének mozaikszava (Babi, Annamária, Tibor, Zoltán).

A legfontosabb számok: 200 dolgozó, 400 viszonteladó, 200 csehországi- és szlovákiai partner. Árbevételük 2019-ben: 2.2 Mrd Ft, 337 M Ft adózott eredmény mellett. Legújabb fejlesztésük az egyedi talpkészítés, amit egy 5000 szenzoros talp-analizálóval készítenek egyénre szabva. Aktív sportoló, boxol. 3 gyermekes boldos családapa. A BATZ előtt a CORA áruházláncokban üzemeltetett kávéautomatákat, és bár elmondása szerint nagy biznisz volt, ő ennél többre vágyott.

„Milliós mondatok”

  1. Az otthoni komforttermékeket mindig el lehet adni, de az igazi üzleti lehetőséget a valódi értékesítési tapasztalatai során fedezte fel (bár orvos szeretett volna lenni, kiskorától nyaranta már asztalról árulta a lábbeliket szülei családi vállalkozásában).
  2.  A termékfejlesztés prioritása kezdetek óta a minőség, mert csak így maradnak márka-hű, lojális vevői. Éppen ezért – bár kipróbálták és ~60% több profit maradt volna rajta – egy termékük sem készül Kínában.
  3. Tudatos reklámfogás és kommunikáció, hogy azt az érzést kelti a termék, mintha kézműves, manufakturális termék lenne. A tulajdonos úgy fogalmaz, hogy „kézműves jellegű” termék. (Nyilván bizonyos részfolyamatokat a 30+ -ból gépek is el kell, hogy végezzenek. – a szerző.)
  4. Reklamációjuk rátája 1% alatt van.
  5. Nem szól bele például a dizájnba. Nem „okoskodik” olyan területen, ahol vannak nála tapasztaltabb kollégái.
  6. A trendkövetést (milánói) kiállításokon végzik. Bár konzervatív a magyar piac, 1 év is eltelhet míg bejön egy újabb trend külföldről, fontosnak tartja, hogy ismerjék a legújabb trendeket.
  7. 10 év kilincselés után a nagy világmárkáknak gyártó talpgyár Vibram beadta a derekát és kényelmi kategóriában világon először nekik lesz Vibram talpú cipőjük.
  8. A munkakörülmények szerethetősége fontos számára. Azt szereti, ha az emberek örömmel mennek be az irodába. Ehhez tartozik hozzá a céges masszőr, a tetőteraszon eltöltött nyugodt kávés percek vagy a csapatépítés.

Mit üzen Neked a BATZ sikere?

  1. Valódi piaci, értékesítési tapasztalat során fogod a valódi vállalokzói utadat megtalálni. Íróasztal mögül, terep-tapasztalat nélkül nehezebb lesz sikerre vinned a vállalkozásodat!
  2. A márkaépítés és a minőség drága mulatság, de hosszabb távon a legjobb befektetés és márka-hű („márkafüggő”) tábort nevel ki.
  3. Egy jó név önmagában már félsiker (DR. BATZ név a korai években)!
  4. Megfelelő szakemberekkel dolgozz, még akkor is, ha extra forrást igényel. Ne Te akarj mindent kitalálni!
  5. A trendkövetés fontos és elengedhetetlen. Ez fog az élre repíteni és ott tartani. (Az üzleti életben is fontos, ezért szervezzük minden év elején a Magyar Marketing Fesztivált, akár online lesz, akár hibrid.)
  6. Próbálj a legnagyobb, legsikeresebb és legkomolyabb partnerekkel együtt dolgozni, mert ez a cégedet pozicionálja!
  7. A gondosan elkészített termék érzete mindig jobban kifizetődő, mint amikor tömegtermelést éreznek a vevők!
  8. Ne csak megszerezd a legjobb partnereket és munkatársakat, de tartsd is meg őket!

A fenti kép az RTL MOST -on megtekinthető interjúból származik. Teljes videó itt.

Related Posts