9 marketing üzenet, ami a vevőd szívéig hatol

A Marketingstratégia megtervezve, a taktikák azonban még hiányoznak? Alaposan végig kell gondolnod, hogy mi is a célod, mit szeretnél a célcsoportodnak üzenni, ahhoz hogy meg tudd határozni, milyen reakciót várhatsz el tőlük. Például, hogy:

  • ♦ Kattintsanak a weboldaladra, több információért.
  • ♦ Kitöltsenek egy online kérdőívet.
  • ♦ Felhívják tájékozódás céljából az értékesítőd.
  • ♦ Részt vegyenek egy online webináron.
  • ♦ Letöltsenek egy ingyenes ebookot.
  • ♦ Elmenjenek egy eseményedre, előadásodra.
  • ♦ Kérvényezzék az ingyenes próba terméked
  • ♦ Kipróbálják a 30 napon át ingyenesen a terméked/szolgáltatásod.
  • ♦ Ajánlják a terméked/szolgáltatásod másoknak.
  • ♦ Online megvásárolják a termék/szolgáltatásod bankkártyával.

és még lehetne sorolni… Érthető miért olyan fontos maga az üzenetet, melyben meggyőzöd a kiválasztottaidat, ugye? Ha az üzeneted, valamilyen kézzelfogható bizonyítékkal is alá tudod támasztani, akkor tégy úgy, például ajánlólevéllel, esettanulmánnyal, köszönő-levéllel, fényképpel egy vásárlótól, vagy egyéb meggyőző bizonyítékkal.

emberi-sziv-600px

Na de térjünk is a lényegre, itt van néhány marketing / marketing pszichológiai tipp, melyek segítségével leveled és üzeneted a célközönséged szívébe hatol, és eléri a kívánt célt.

1.       Az „és akkor mi van?” teszt

Írd meg a vázlatod, melyet ki tervezel tenni a nagyközönség elé, majd olvasd el és nézd meg, átmegy-e az „és akkor mi van?” teszten.

Hogyha úgy érzed, a közönség is feltenné ezt a kérdést magának, a leveled rég rossz, nem hatott rájuk. Írd újra és újra, egészen addig, míg azt nem mondják „igen, ez pont az amit kerestem, hogy kaphatom meg?”.

Kérj meg az ismeretségi körödből valakit/valakiket, aki(k) passzol a célközönséged kereteibe, hogy olvassa el, és mondják el, mire gondoltak. Ez a legegyszerűbb, de sokszor legjobb teszt!

2.       A kulcs erő

Félelem, sóvárgás, bűntudat, harag, felszabadultság, tettvágy… ezek azok az fő hajtó erők, melyekre hatnod kell a leveleddel, az egyikre legalábbis biztos. Hass az érzelmekre!

3.       Csepp a tengerben

Kommunikációd során mutasd meg, hogy az ár, melyet a termékedért cserébe kérsz, csupán egy csepp a tengerben, ahhoz képest amekkora értéket kap vele. Tégy vizuális referencia tárgyakat mellé, hogy ezért a pénzért mi mást tudna venni, hogy a kiadandó összeg csekélység legyen a vásárló szemében. (pl. “3 db pizza áráért most előfizetheti ezt a szakmai lapot”)

A terméked valóban legyen olyan egyedülálló és értékes, melyért a vevő úgy érezheti, a pénz amit elkérsz érte csekély összeg. Kvázi gyárts olyan terméket, melyet tízszer annyiért is eladhatnál, mégis jó alkú a vásárló szemében, mert egy valóban hasznos dolgot kap cserébe, mely megkönnyíti életét.

4.       Ismerd meg a közönséged

Pontosan ki kell elemezned, minden apró pszichológiai oldalról és szemszögből a célcsoportod félelmeit, bizonytalanságának miértjeit, szükségleteit, vágyait, hitét, kifogásait, problémáit, hozzáállásukat. A legegyszerűbb módja ennek, ha bizony felkeresel pár személyt a célcsoportodból, akikkel leülsz és egy mély beszélgetés által, kiszedsz belőlük mindent, amit tudnod kell. Emellett hívj fel legalább 15-40 embert, hiszen fel kell mérned az összes lehetséges gondot, melyekkel küszködnek. Légy maximálisan elszánt, és járj olyan meetingekre, ahol tudod, hogy a célközönséged is megjelenik, így szemügyre veheted viselkedésüket, személyiségüket.

Rá kell jönnöd a fő motivációjukra, mely a vásárlásig kísérik őket!

5.       Írj közvetlenül

Úgy írj, ahogy egy párbeszédben beszélnél velük, légy természetes, nyitott, őszinte, és egyszerű, és a célközönséged nyelvén szólítsd meg őket.

6.       Légy aktuális

Fordíts sok figyelmet arra, ami a világban történik, ami épp divat, botrány stb, és hozd összefüggésbe ezeket a márkáddal valahogyan. Akár a meglevő táborhoz kommunikálsz, akár újakat próbálsz szerezni, ha arról beszélsz, amiről épp mindenki beszél, nagyobb eséllyel fogják megosztani, hozzászólni, likolni az írásod.

7.       A bevezetés

Feltűnt, hogy a legtöbb esetben, az utolsó mondat tartalmazza a lényeget, a legfontosabb pontot az egész írásnak, minden marketing szövegnek. Holott ezen van a hangsúly. Cseréld fel, ahelyett, hogy te is a végére hagynád a tetőpontját az írásodnak, kezd rögtön azzal!

8.       Légy hiteles

Az első számú meggyőzési technika, a hitelesség. Kommunikálj bizalmat! Ehhez itt egy jó könyv: Meggyőzés, befolyásolás, megnyerés az üzleti életben

9.       A címadásról

Írj úgy, mintha már egy párbeszédbe csöppentél volna a vásárlóval, és kezd is úgy a posztod. Ahelyett, hogy azt írnád: „Itt az új ajándékunk.”, írd azt, hogy: „Megjött az új ajándékod, csak még nem tudsz róla!”, vagy „Fogyokúra tippek” helyett „ Vajon te is emiatt kerülsz jojo effektusba?”, „Alváspanaszok” helyett, „Hallom nem tudod mostanában rendesen kialudni magad!”

Valósítsd meg már holnaptól!


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
A 6 legfontosabb dolog, amit tudnod kell a pénzzel kapcsolatban Warren Buffett szerint

Szeretnél okosabban bánni a pénzeddel és ügyesebben építeni a vagyonodat a következő évben, az ideinél? Akkor nincs senki, akihez jobb...

Close