A társadalmi bizonyíték elve

Marketing pszichológia ismét. Egy igen fontos és hatásos technika, amely valódi fegyver lehet bármely talpraesett és elszánt marketinges kezében. Nem árt tudnunk, hogy hogyan lehetünk hatással a célközönségünkre az általános marketing eszközökön felül.

Biztos Te is emlékszel a sztorira, amikor egy kezdő bár úgy próbálja magára felhívni a figyelmet, hogy fizetett statisztikák állnak nyitáskor az ajtó előtt vagy szintén fizetett, csinos hölgyek ülnek bent az ügyféltérben és válnak az első “vendégekké”. A társadalmi bizonyíték elve azt mondja ki, hogy az emberek többsége úgy tesz, ahogy és amit a környezetében lát. Soha sem felejtem el:

Gyulán egy pici kávézóban ültem egyik barátommal, már elsétáltunk a kávézó előtt, nem volt ott senki. Visszafelé csak azért is beültünk s mit ad az ég. Ahogy beültünk, jött még egy vendég és utána még egy társaság. Na körülbelül ez a társadalmi bizonyíték elve.

Kísérletek bebizonyították, hogy magnóról bejátszott (pl. az amerikai komédia szériákban) tetszésnyilvánítás hatására a közönség hosszabb ideig és gyakrabban nevet a humoros műsoron. Érdekes nem? Azért mert bejátszanak neki egy felvételt, mulatságosabbnak minősítik a műsort. Mert az agyuk ezt veszi a környezetében általánosnak, elfogadottnak és így tesz ő is.

Emlékezzünk a fizetett statisztákra! De vajon mit gondolunk, hogy ha egy új bolt nyitásakor azt látjuk, hogy nyitás előtt mindig többen állnak a bolt előtt? Kapirgálod már?

De szintén a társadalmi bizonyíték elve, hogy ha egy borravalós edény tetejére nagy címleteket rakunk ezzel ösztönözve, hogy minden vendég az apró helyett papír pénzt adjon nekünk :) A társadalmi bizonyíték elve ugyanis azt állítja, hogy: “aszerint döntjük el, mi a helyes, hogy mások mit tartanak helyesnek!”

A lényege ennek a posztnak, hogy egy hype-ot, felhajtást mi is generálhatunk és mi is megrendezhetünk! Nem becsapás, hanem inkább hatásos figyelemfelkeltés. Ez egy olyan marketing pszichológiai eszköz, amit minden cégnek érdemes egyszer kipróbálnia.


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Miért is fontos, hogy tudd, ki a célcsoportod?

Nagyon sok cég életében találkozhatunk azzal a problémával, hogy nincs tisztán meghatározva, hogy kik is tartoznak a célcsoportba, kiknek kínálja...

Close