Digitális Tények 2014 (csak a lényeg)

A Neo Interactive minden évben összeállítja a Digitális Tények Könyve kiadványát, amelyben összefoglalja a legfontosabb statisztikákat, információkat, amelyek az internetet, és az azt körülvevő digitális üzleti világot körülövez. Hasznos ez mindenkinek, cégmérettől, bevételtől függetlenül. Éppen ezért kigyűjtöttem azokat a legfontosabb információkat, amelyeket – szerintem – érdemes tudni:

  • Az internetes penetráció 4 987 135 fő, a legaktívabb korcsoport az interneten a 18-29 éves korosztály.
  • A legtöbb időt a 40-49 éves korosztály tölti az interneten, közel 4 órát.
  • Korosztálytól függetlenül a legtöbben otthonukból interneteznek, legtöbben Windows 7 operációs rendszert használnak (48%), böngészők tekintetében a Firefox és a Chrome fej-fej mellett vezet a családoknál (36-37%)
  • A leggyakoribb képernyőfelbontás (1366×768), ami az 1024×768 -as világtrendjét látszik megtörni.
  • A cookie-t a böngészők >96%-ban elfogadják, ez nagyon fontos, ha viselkedésalapú marketinget, vagy analitikákat akarunk használni kampányainkban.
  • A leglátogatottabb magyar weboldalak sorrendben: blog.hu, origo.hu, nlcafe.hu

internet-latogatok-esomar-statisztika

  • A legnagyobb portfolióval rendelkező sales-house -ok (ha hirdetni szeretnél): Origo-csoport (napi 1 269 078 UV), CEMP (az index.hu is ide tartozik: 1 274 181), Sanoma-csoport (1 144 094)
  • Az eNet 2014 januárjában publikált kutatásai alapján szinte teljesen kiegyenlítődött a nemek aránya, és mindkét nem internetezési szokásai nagyjából megfelelnek az európai uniós tagállamok átlagának.
  • A Smartphone Report szerint (Kutatócentrum, 2014) 2013-ra a 18–59 éves internetezők több mint fele rendelkezett okostelefonnal. Az eNET 2013. szeptemberi felmérése szerint az 55 évnél idősebb internetezők 31 százaléka okostelefon-felhasználó.
  • Az okostelefonok használati módjai sorrendben: böngészés, információkeresés (pl. termék, szórakozás), elektronikus levelezés, közösségi média használat
  • A mobileszközök piaci részesedését az Apple iPad vezeti (18%)
  • A keresőoldalaknál még mindig a Google a piacvezető (93,26 %)
  • A legnépszerűbb banner-méretek: 300×250, 728×90 – A legnagyobb átkattintási rátával pedig ezek rendelkeztek: 250×300, 480×120, 480×240

Az olvasmányos részletekért kattints ide és lapozgass a kiadványban.


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Itt vannak az Akadémia112 következő tréningjei

Ezen az oldalon az Akadémia112 képzéseinek eseménynaptárát láthatod. Az egyes tréningek nevei mellett feltüntetjük az időpontot, a helyszínt és a...

Close