Hatásvadász címsorok : magasabb átkattintás vagy csalódottság?olvasási idő 2 perc

Mindig visszatérő kérdés az ügyfeleimtől, hogy írjanak-e hatásvadász címsorokat e-mailben, újságban vagy bármilyen reklámszöveg esetén? Most körbejárjuk a kérdést és megmondjuk, hogyan bánjon egy magyarországi kkv a hatásvadász szövegírással.

A „hatásvadász” annyit jelent, hogy olyan címsort, szöveget használunk, amely biztosan felkelti az olvasó figyelmet és az átlagosnál nagyobb arányban számíthatunk átkattintásra. Ez lehet egy hirdetés szövege, de lehet egy oldalon belüli kampány felhívás is. Például ilyen egy normális címsor:

A heti blogbejegyzéseim, instant marketing megoldások + ajándék

és ilyen egy hatásvadász címsor:

Hoppá, valami különös történt velem a héten! Válasz a levélben…

A különbség mindig az, hogy a hatásvadász címsorok mindig az ember elemi gyengeségére (kiváncsiság, kapzsiság, irigység) hajt és mivel ezeknek kevésbé tudunk ellent mondani, nagyobb arányban fog átkattintás történni.

Az igazi kérdés nem is ez, hanem az, hogy a hatásvadász szövegezésben vélt tartalom, milyen minőségben jelenik meg majd az azt követő cikkben, aloldalon? Mert ha a legkevésbé sem, akkor az olvasó joggal érzi, hogy becsapták és csak kierőszakoltuk a kattintását. Ez pedig marketing pszichológiailag bizonyított, hogy bár azonnali akciót kivívtunk vele, semmilyen más lojalitást vagy emocionális kötődést nem érünk el vele. Vagy ha el is érünk vele, nem lesz hosszútávon tartós. Ez nem jó stratégia!

Általában az jellemző, hogy a címsor még izgalmas és érdekfeszítő, de az azt követő tartalom már unalmas. Nem csoda, ha azt érzi az olvasó, hogy nem ér annyit a cikk, amennyinek beállítjuk – amennyinek beígérjük. Csalódik és ez a csalódás átterjed a környeztre is. A cégre, a blogra – ahol ezt a hatásvadász szövegezést elkövettük. Valami olyasmit ígérünk, ami nem biztos, hogy bekövetkezik!

A hatásvadász szövegezés kétélű penge. Aki becsapásnak, érzi, ott kivívni még egy esélyt: szinte lehetetlen. Te mérlegelsz, de én nem ajánlom senkinek ezt a marketing stratégiát!

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük