Hogyan lehet hatékonyan figyelemmel kísérni fogyasztóim interneten közzétett visszajelzéseit?

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

Először is azt kell megvizsgálni, hogy a célközönségünk milyen internetes csatornát, csatornákat használ leginkább véleményének kifejezésére – ennek megismerésében egy piackutatás is a segítségünkre lehet. Mindez leginkább a célcsoport szocio-demográfiai adottságaitól függ. A lehetséges kommunikációs csatornák között meg kell említenünk az internetes fórumokat, blogokat, a tartalommegosztókat, a vírusvideókat és az olyan jelentősebb portálokat, mint például a Facebook, vagy a Twitter.

A lehetséges kommunikációs platformok azonosítása után napi szinten többször is célszerű átfürkészni keresőprogramok segítségével a világhálót, és rákeresni arra, hogy született-e bármilyen felületen valamilyen vélemény, bejegyzés a cégünkkel, termékeinkkel kapcsolatban.

Ha vállalatunk rendelkezik egy vagy több közösségi portálfelülettel, akkor ezekon a felületeken is meg kell néznünk naponta többször is, hogy érkezett-e bármilyen kérdés, észrevétel, vagy vélemény a fogyasztóink és az érdeklődők részéről.

Ha cégünk rendelkezik Facebook profillal is, akkor a véleményeket, hozzászólásokat és a felmerülő kérdéseket a hírfolyamon keresztül tudjuk kontrolálni.

Gyakran előfordul, hogy a fogyasztóink és az üzletünk felől érdeklődők kérdésekkel fordulnak cégünkhöz, és ezeket cégünk közösségi felületének hírfolyamán teszik fel. Ezekre a kérdésekre gyorsan és pontosan kell reagálnunk. Minél gyorsabban és pontosabban megválaszoljuk a felmerült kérdéseket, annál inkább pozitívabb lesz a cégünk megítélése a célcsoport és az érdeklődők körében.

A fentiek figyelembe vétele azért nagyon fontos, hiszen ha figyeljük a fogyasztóink véleményét, reakcióját, akkor a fogyasztó érezni fogja a törődésünket, és azt, hogy fontos a vállalat számára. Ennek pedig nagyon fontos szerepe van a márkakötődés kialakításában és a márkahűség felépítésében.

Címke: , ,
2 comments on “Hogyan lehet hatékonyan figyelemmel kísérni fogyasztóim interneten közzétett visszajelzéseit?
  1. Taubert István szerint:

    Re: “A lehetséges kommunikációs platformok azonosítása után napi szinten többször is célszerű átfürkészni keresőprogramok segítségével ”

    az ilyen műveleteket, én a Google Alerts (http://www.google.com/alerts?hl=hu) -el automatizálom, megbizható, és az info ütemezve, szűrve érkezik

  2. Nagy Kata szerint:

    Tudsz olyan “keresőprogramot” vagy módszert, amivel rá tudnék bukkanni, hogy hol említették meg mondjuk a weboldalamat, vagy a facebook oldalamat a facebookon? Illetve bármilyen más bejegyzés az interneten, amiben látom a friss bejegyzéseket? Mert amit ismerek backlink vizsgálót, abban nem látni melyikek az újak, illetve nem is talál meg mindent…
    De főleg ez a facebook dolog érdekelne, hogy abban hogy lehet rákeresni hogy kik hivatkoztak az én oldalamra a facebookon? Vagy az felejtős? 🙂

    Köszi
    Kata

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.