Mi kell a népnek?

Ez egy nagy kérdés, ha belegondolsz. Mi az a termék, ami sikeres lesz? Milyen egy jó konferencia, amelyre sokan elmennek? Mi az a tréning, téma, ami sok látogatót és jelentkezőt vonz? Tudjuk-e? Lehet-e a sikerre hajtani és nagy valószínűséggel mindig sikeres kampányt, terméket összehozni? Ha azt mondod igen, akkor jó fizetéssel helyed van a csapatomban :)

Mi kell a népnek? Konferenciák!

Nehezen indul a konferencia szezon. Legnagyobb megdöbbenésemre a Reklámfeszt is csúnyán leégett a szakma egyik legnagyobbja, Sas István szerint. Vajon mi lehet az oka? Egyáltalán meg lehet-e ezt fogalmazni? Egy ember megtudja-e fogalmazni vagy sok kis összetevő az oka ennek is…

Az a véleményem, hogy a vállalkozók a gyakorlati, show-szerű, kapcsolatépítésre alkalmas konferenciákat keresik megfizethető áron. Én úgy látom, hogy a KKV nem presztízs konferenciát keres, hanem gyakorlatitast, hasznosat. Olyan konferenciát, amely – bocsánat hogy így mondom – elég szájbarágósan nevezi meg a tematikáját és nem kell attól tartani, hogy nem fogjuk érteni az ott elhangzottakat. Fontos, hogy azt érezzék, hozzá hasonlóak lesznek a konferencián: így ha a problémájára választ nem is, de társakat fog találni, akivel kialakíthat üzleti kapcsolatot. Egy ilyen eseményen soha az előadás minősége, szakmaisága a fontos – hiszen inkább az a sikeres, ami 2 nagy mondandóra és tucatnyi sztorira van felépítve.

Pedig vannak jó példák a konferenciákra. Többen is megtudnak tölteni egy 1000 fős konferenciatermet a Lurdy-ban, ez nem újdonság. Mi, A Marketing Napja 2013 előtt állva nem vágyunk 1000 fős konferenciára, már csak azért sem, mert mi nem “konferenciát” szervezünk, hanem egy…. hamarosan elmondjuk :)

Mi kell a népnek? Alkalmazások!

Több, ügyfél kampányt is befejeztünk a hétvégén és többnek volt része Facebook alkalmazás is. Nem mondanék igazat, hogy ha azt mondanám, hogy mi minden alkalmazásunkkal 50-100ezres rajongót hozunk be. Ez lehetetlen! Nem csak azért, mert kezd alkalmazás-vak lenni a Facebook-magyar, hanem mert nem csak kreatív koncepció, hanem megfelelő média- és hirdetés általi támogatás is szükséges ahhoz, hogy egy applikáció vírusként terjedjen. Etalon sikerrecept nincs. Sok – sok gyakorlat és tapasztalat alapján nagyjából rá lehet érezni mi fog menni és mi nem. Ha valaki az ellenkezőjét ígéri, attól menekülj.

Sok esetben még az ugyanarra a motorra és ugyanarra a funkcióra épülő alkalmazások is teljesen máshogy teljesítenek. Sok összetevős dolog ez…

Mi kell a népnek? E-mail marketing!

Az E-mail marketing 2013 konferencián is, bár előtte is megbizonyosadhattam róla (hiszen minden évben megcsináljuk a KKV Marketing Felmérésünket), hogy az e-mail marketing az egyik legnépszerűbb kkv marketing eszköz az e-mail/e-dm, ennek ellenére egy friss kutatás szerint még a TOP10 -be sem fért bele. Nagyon sajnálom, hogy ilyen kutatások napvilágot láthatnak Magyarországon, mert ez félrevezető. A mi felmérésünkben több évig 80% körüli volt az e-mail, mint marketing eszköz használati aránya és több szakértővel, szövetséggel egyeztetve ez volt a reális. De több szót se róla, Magyarországon ha nem értesz valamivel egyet, az a fogyasztók szemében irigységet jelent – tehát nem teszem. Majd az idei felmérésünk megmondja az igazat: December végén kezdjük kiküldeni az űrlapokat, csapatunkban profi piackutató is szerepel, továbbá eddig soha nem látott méretű listára küldjük az űrlapokat.


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
“Kidöntött láb” (low-ball) – Soha ne csapd be az ügyfeledet!

Több szakmai publikációban, könyvben is lehet olvasni a "kidöntött láb" technikájáról, de ez a poszt azért született, hogy ellenezze ezt...

Close