Mi kell a népnek?

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

Ez egy nagy kérdés, ha belegondolsz. Mi az a termék, ami sikeres lesz? Milyen egy jó konferencia, amelyre sokan elmennek? Mi az a tréning, téma, ami sok látogatót és jelentkezőt vonz? Tudjuk-e? Lehet-e a sikerre hajtani és nagy valószínűséggel mindig sikeres kampányt, terméket összehozni? Ha azt mondod igen, akkor jó fizetéssel helyed van a csapatomban :)

Mi kell a népnek? Konferenciák!

Nehezen indul a konferencia szezon. Legnagyobb megdöbbenésemre a Reklámfeszt is csúnyán leégett a szakma egyik legnagyobbja, Sas István szerint. Vajon mi lehet az oka? Egyáltalán meg lehet-e ezt fogalmazni? Egy ember megtudja-e fogalmazni vagy sok kis összetevő az oka ennek is…

Az a véleményem, hogy a vállalkozók a gyakorlati, show-szerű, kapcsolatépítésre alkalmas konferenciákat keresik megfizethető áron. Én úgy látom, hogy a KKV nem presztízs konferenciát keres, hanem gyakorlatitast, hasznosat. Olyan konferenciát, amely – bocsánat hogy így mondom – elég szájbarágósan nevezi meg a tematikáját és nem kell attól tartani, hogy nem fogjuk érteni az ott elhangzottakat. Fontos, hogy azt érezzék, hozzá hasonlóak lesznek a konferencián: így ha a problémájára választ nem is, de társakat fog találni, akivel kialakíthat üzleti kapcsolatot. Egy ilyen eseményen soha az előadás minősége, szakmaisága a fontos – hiszen inkább az a sikeres, ami 2 nagy mondandóra és tucatnyi sztorira van felépítve.

Pedig vannak jó példák a konferenciákra. Többen is megtudnak tölteni egy 1000 fős konferenciatermet a Lurdy-ban, ez nem újdonság. Mi, A Marketing Napja 2013 előtt állva nem vágyunk 1000 fős konferenciára, már csak azért sem, mert mi nem “konferenciát” szervezünk, hanem egy…. hamarosan elmondjuk :)

Mi kell a népnek? Alkalmazások!

Több, ügyfél kampányt is befejeztünk a hétvégén és többnek volt része Facebook alkalmazás is. Nem mondanék igazat, hogy ha azt mondanám, hogy mi minden alkalmazásunkkal 50-100ezres rajongót hozunk be. Ez lehetetlen! Nem csak azért, mert kezd alkalmazás-vak lenni a Facebook-magyar, hanem mert nem csak kreatív koncepció, hanem megfelelő média- és hirdetés általi támogatás is szükséges ahhoz, hogy egy applikáció vírusként terjedjen. Etalon sikerrecept nincs. Sok – sok gyakorlat és tapasztalat alapján nagyjából rá lehet érezni mi fog menni és mi nem. Ha valaki az ellenkezőjét ígéri, attól menekülj.

Sok esetben még az ugyanarra a motorra és ugyanarra a funkcióra épülő alkalmazások is teljesen máshogy teljesítenek. Sok összetevős dolog ez…

Mi kell a népnek? E-mail marketing!

Az E-mail marketing 2013 konferencián is, bár előtte is megbizonyosadhattam róla (hiszen minden évben megcsináljuk a KKV Marketing Felmérésünket), hogy az e-mail marketing az egyik legnépszerűbb kkv marketing eszköz az e-mail/e-dm, ennek ellenére egy friss kutatás szerint még a TOP10 -be sem fért bele. Nagyon sajnálom, hogy ilyen kutatások napvilágot láthatnak Magyarországon, mert ez félrevezető. A mi felmérésünkben több évig 80% körüli volt az e-mail, mint marketing eszköz használati aránya és több szakértővel, szövetséggel egyeztetve ez volt a reális. De több szót se róla, Magyarországon ha nem értesz valamivel egyet, az a fogyasztók szemében irigységet jelent – tehát nem teszem. Majd az idei felmérésünk megmondja az igazat: December végén kezdjük kiküldeni az űrlapokat, csapatunkban profi piackutató is szerepel, továbbá eddig soha nem látott méretű listára küldjük az űrlapokat.


Örülök, hogy látlak!

30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Cikk kereső

Read previous post:
“Kidöntött láb” (low-ball) – Soha ne csapd be az ügyfeledet!

Több szakmai publikációban, könyvben is lehet olvasni a "kidöntött láb" technikájáról, de ez a poszt azért született, hogy ellenezze ezt...

Close