Rendszeresen látok segítséget kérő Facebook bejegyzéseket, ahol a cégvezetők, vállalkozók a közösségtől kérnek segítséget új termékük, cégük nevére vonatkozóan. Elmondom, miért ne tedd!
Sok Facebookos csoportban vagyok bent, és egyik „kedvenc” témám, amikor a kérdező amúgy a tiszteletet megadva, kedvesen kéri a közösség segítségét. Nem is velük van bajom (dehogy!), hanem a gyakorlat veszélyes. Ez a poszt, a megújult blogom „Vélemény” rovatát erősíti.
A Kérdező érdekében – és saját tapasztalatból – javaslom, hogy ne tedd ezt:
- Lehet, hogy jön egy jó név-ötlet, de aki ezt javasolja, jogilag nem ellenőrzi le a nevet. Például nem nézi meg, hogy sért-e bármilyen magyarországi vagy európai (ha nem csak Magyarország a cél) védjegyet, szabadalmat. Kinek hiányzik egy per a konkurenstől?
- Nem beszélve a domain regisztráció helyezetéről. Lehet a javasolt név .hu -ja szabad, de a .eu és .com nem, ami szintén foglalandó, ha nemzetközi márkát akarsz létrehozni.
- Lehet, hogy jön egy jó ötlet. Bejegyzed, elterjeszted és az ötlet adója jelentkezni fog, hogy ő adta a nevet. Tapasztaltam én is ilyet és ügyfélnél is láttam. Ugye nem hiányzik?
- Ezek az ötletadók nem adnak szlogent például, amivel igazán hatásos egy márkanév.
- Az ötletadók mindig azt javasolják, ami nekik tetszik vagy ami viccesen, rímesen cseng. Pedig egy névválasztásnál figyelembe kell venni a piacodat is – sőt azt kell igazán.
- Nem beszélve arról, hogy valaki látja, hogy tetszik egy ötlet Neked, megköszönöd a segítséget és másnapra arra eszmélsz, hogy más valaki (aki gyorsabb volt, mint Te) beregisztrálta a domain nevet. Kezdheted a vállalkozást egy nem várt kiadással, ha ragaszkodsz a névhez.
Mi a megoldás?
Bérelj fel egy marketingügynökséget, például a Marketing112-t, aki egy kreatív csapattal egy megbízással megtalálja a cégedre, termékedre/szolgáltatásodra szabott márkanevet úgy ,hogy először egy minimum 15 név – szlogen párost prezentál Neked, mindezek használhatóságát tényekkel, kutatásokkal vagy fókuszcsoportos tesztelésekkel alátámasztja
Szóval? Akarsz-e még nyilvánosan márkanevet keresni ezután? Ugye nem? Írj nekünk és segítünk!
A márkaneved megtalálását a személyes marketing-tanácsadásunkon keresztül kínáljuk Neked. Kattintsd ide és nézd meg, mennyibe kerül.
Segítsd a munkánkat: Mennyire tetszett ez a cikk?