Meglévő és leendő ügyfeleimmel folytatott beszélgetéseim során rendre rájövök, hogy vannak témakörök, amelyek állandó kiinduló- és végpontok egy vállalkozás online marketingjében. Ilyen az is, hogy hogyan növeljünk a vevőink számát, hogyan legyünk mások?
Alapvetően minden vállalkozásnak egy célja van: „hogyan lehet több vevőm?” Persze ez magában foglalja azt is, hogy egyes részfolyamatokat, szövegeket, kommunikációs csatornákat változtatni- felülvizsgálni kell, de ez a lényeg. Ahogy egyik parkettás ügyfelem mondta: hogy lesz 1 Ft-ból 2 Ft-om? Olyan merészen egyszerűen hangzik, de teljesen igaz.
Mivel a piacon nem csak mi vagyunk, egyből akadályba ütközünk a „hogyan lesz több vevőm?” kérdéskörnél: hogy leszünk mi mások? Mert ahhoz, hogy kiérdemeljük a mai, elfoglalt, rohanó világ gyermekének figyelmét, ahhoz már valami újat, valami mást kell mutatnunk. Ez idáig általánosan unalmasan hangzik nekem is. Minden marketing szakértő ezt szajkózza. Erre mondom én, hogy: Piackutatás, piackutatás + marketing stratégia, pozicionálás. A biztos recept, de még mindig nem elég!
Nagyon szomorú szoktam lenni akkor, amikor az ügyfél – vagy az, akinél még csak az első megbeszélés miatt vagyok – elmondja, hogy ők bizony piacot kutattak: megkérdezték mennyire elégedettek a termékkel? hogy tetszik a weboldal? mennyire trendi a csomagolás, stb.
Azt veszem észre, hogy magát a piackutatást a meglévő termékről csinálják (ami persze fontos), de elfeledkeznek törődni az ügyféllel, hogy ő mit szeretne? Mi a szokása, mi a vágya, mi az akarata és mi a félelme helyzetekkel, termékekkel, a piaci szegmensünk nagy „dolgaival” kapcsolatban (ez sem utolsó!). Ha pedig ezeket megkérdeznénk tőle, akkor arany tálcán kapnánk meg, hogy mit kell ahhoz tennünk, hogy mások legyünk (persze a konkurenseket ne felejtsük figyelembe venni :)).
A pozicionálás ma már kell, de ne gondoljunk nagy dolgokra. Nem biztos, hogy ma még tudunk valamiben elsők lenni. Arra pedig, hogy mi legyünk az első, vaníliás- mákos öntetű bagettkifli gyártó Magyarországon, amely alufóliába van csomagolva, ne vetemedjünk már 🙂
Sokszor elég, ha valamit megígérünk és becsületes, tisztességes emberként, cégként be is tartsuk azt. A fogyasztók már azt is értékelik, ha betartjuk a szavunkat és megbízhatóak vagyunk. A megbízható, állandó minőségben szolgáltató cég az egyik legnagyobb érték, amit elérhetünk. Vagyis azt kell mondanom, hogy ma már:
A garancia piaci pozíciót, piaci pozicionálást jelenthet.
Mit tanulj ebből a posztból?
Ha céged van, vállalkozó vagy: nézd meg, hogy mi a piacod legnagyobb félelme, erre milyen válasza van a konkurenciának és milyen garanciát tudnál adni Te, hogy megkülönböztesd magad tőlük. Működik!
Ismétlem: A garancia ma már pozicionálás, a garancia ma már piaci pozíciót jelenthet cégednek!