A networking 5+1 szabálya, hogy dupla sebességre kapcsold a cégedetolvasási idő 4 perc

Aki ismer, tudja, hogy a networking erejét nagyon nagyra tartom. Volt korábban egy MAMASZ nevű üzleti klubbom (most KKV Marketing csoport néven fut a Facebookon új moderátorokkal), most egy ~1400 fős 100% kkv marketing csoportban szervezek és „vagyok” sokat. Kétszer szerveztem már Magyar Marketing Fesztivált, ami az egyik legjelentősebb kkv-marketing konferenciává nőtte ki magát Magyarországon. Teltházzal futnak az Akadémia112 képzéseink, és marketing ügynökségként hatalmas kapcsolati tőkém van. Szinte az összes üzleti magazinban szakértettem, voltam TV-ben, sokan ismernek. Eredményeim nem sikerültek volna a networking ereje nélkül…

Gyakorlatilag bármit megtudok oldani, bármit el tudok intézni, bármit betudok szerezni, mindenhova van legalább indirekt kapcsolatom – sokszor csak ezért keresnek meg, hogy összekapcsoljak valakiket.

A networking mondhatni, motorja az üzleti fejlődésemnek. Ahhoz, hogy ez működjön a networkinget kellett tudatosan használnom, amihez az alábbi tanácsaim vannak:

  1. A networking nem névjegykártya- vagy kontaktadatok cseréje! Ha ez meg is történik (mert itt kezdődik sokszor minden), akkor is kerüljön személyes kontaktusra sor legalább 2 héten belül. A személyes erőnél nincs nagyobb, de ha másra nincs mód, 2 héten  belül legalább egy telefon, legalább egy személyesebb e-mail váltás történjen meg.
  2. Ne játszd meg magad! Az egyszerűség sokszor több. Az, hogy nem akarsz többnek tűnni, sokkal elfogadhatóbbá válsz a partnereid szemében. Nem éreznek távolságot közted, és a partnerségre lépő cégek között. Légy szerény és egyszerű, beszéljenek inkább az eredmények helyetted. Ez mindig működik!
  3. Ne ködösíts! Ne beszélj rébuszokban (pl. „egyik partneremnél”, „aktuális projektemnél”), a lehetőségek szerint beszélj nyíltan az üzletedről, hogy kicsit beléd lásson az, akivel együtt szeretnél működni. Ha nagyon titokzatosnak tűnsz, elveszíted a kezdeti bizalmat.
  4. Számíthassanak Rád! Ha valaki segít, rövid határidőn belül jelentkezz nála segítségre. Ne felejtsd el, ha valaki segít Neked akkor se, ha ő nem jelentkezik nálad az általad beígért segítségért. Időzítsd be magadnak, hogy azt, aki segített neked, legfeljebb 3 hónapon belül felkeresed, hogy miben segíthetsz Te neki?
  5. Mérj mindent! A networking is üzlet. Az együttműködések akkor sikeresek, ha hasznot hoznak és ez nem „számítás”. Priorizálnod, értékelned kell az üzleti kapcsolataidat. Ha barátkozni akarsz, akkor menjetek sörözni, moziba, találkozzatok „családostul”, de ha networkingelsz, és üzleti kapcsolatokat, együttműködéseket építesz, akkor legyen meg az üzleti rugója is. Ha pl. keresztmarketingeltek, mindig mérd, hogy kitől hány látogatód, vásárlód érkezett – ez ma már minimálisan elvárható „értékelési alap”.
  6. Légy céltudatos, de ne légy számító! Csak olyan kapcsolatokat építs ki, amelyek szükségesek, és ápolni is tudod őket. Ha azt, akarod, hogy sokan ismerkedj, akkor építsd a személyed/céged brandjét, de ha networkingelsz, akkor ne menj át „jópofizok mindenkivel” típusba.

uzleti-energiak-konferenciaja-kicsi

Gyakorolnád a Networkinget? Tedd a legjobb helyen!

Rengeteg networkingelni vágyó üzletember, és számodra is sok hasznos információ (tudásanyag) fog elhangzani az Üzleti Energiák Konferenciáján, ahol az előadások mellett több száz új üzleti kapcsolatra is szert tehetsz. A konferencia apropója, hogy a II. Magyar Marketing Fesztivál partnere a BCC szervezi az eseményt. Amire választ ad a konferencia (komoly nagyon!):

  • Hogyan lehet 4 év alatt 450 millió forintos forgalmat elérni?
  • Hogyan szerezz 75 000 törzsvásárlót?
  • Hogyan aktivizáld céged üzleti energiáit… és hogyan állítsd őket a sikered szolgálatába?
  • Hogyan építs ki bizalmi kapcsolatokat az üzleti életben?
  • Hogyan építs online bizalmat?
  • Mit kell ma tudnia egy sikeres vezetőnek?

A helyszín: Lurdy Ház 5-ös terem és Square terem 1097 Budapest Könyves Kálmán körút 12-14

Időpont: 2015. április 21. kedd 9:30 – 17:40

Itt a helyed, ha:

  • szeretnél azonnal használható új üzleti kapcsolatokra szert tenni
  • tartós üzleti együttműködéseket megalapozni
  • új, hatékony gyakorlati információkat kapni céged fejlesztésére vonatkozóan.

Szeretnénk Veled találkozni a rendezvényen, ezért számodra biztosítjuk azt a lehetőséget, hogy a konferencia díját DUPLÁN! teljes egészében jóváírjuk a Marketing112 által elkészített, céged éves marketingtervében.

Nézd meg a konferencia programját,
videóit és jelentkezz itt!

 

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük