Marketing trendek 2021 : A segítő márkák előnyeolvasási idő 3 perc

Ahogy minden évben, idén is összegyűjtöttük az előttünk álló év marketingtrendjeit. Ezeket minden évben egy tanulmányban publikáljuk. Kiadványunkat 8 éve szerkesztjük, ezzel a Marketing Trendek by Marketing Fesztivál (korábbi nevén: KKV MarketingTrendek) Magyarország egyik legnagyobb és legösszetettebb marketingtrendeket előrejelző tanulmánya lett az évek során. Továbbra is díjmentesen! A következő napokban, hetekben a 2021-es marketingtrendeket mutatjuk be.

Egy globális kutatás szerint a fogyasztók 81%-a érzi úgy, hogy a cégek felelősek azért, hogy tegyenek a környezetükért, és a jövőben ez a fajta vásárlói gondolkozásmód be fog épülni a vásárlók döntésmechanizmusába. Az ezt kiszolgáló kommunikációt többször közösségtudatos marketingnek hívják. Példával, ha két hasonló cég közül egyik tesz a környezetért, a másik pedig nem (vagy nem kommunikálja), akkor az előző kerül előnybe.

Éppen ezért nem kizárt, hogy 2021-ben a márkák elmozdulnak a hagyományosnak számító marketingstratégiáktól, és helyette inkább a nemes ügyek vezérelte kommunikációra váltanak át. Viszont nem elég csak ezt mondani, a transzparencia és a hitelesség fontos, hogy valóban tesznek érte, mert könnyen a márka és az addig elért eredmények rovására mehet.

A közösségi médiával együtt megváltozott az életünk. A fogyasztók egy csoportja már úgy érzi, hogy befolyásolni tudja a politikát, a társadalmi eszméket, és egy csoport számára fontos ügyekre tudják felhívni mások figyelmét. Ezzel számolnia kell a cégeknek, hiszen, ha a cég értékrendszere csatlakozni/azonosulni tud egy nagyobb fogyasztói csoport nemes ügyéhez, az elköteleződést, szimpátiát, közvetve fogyasztást eredményezhet.

A javaslat tehát az, hogy a márkák dolgozzák ki a saját társadalmi szerepvállalásukat, helyezzenek erre prioritást, és szólaljanak meg ezekben a témákban. A marketingkampányokat is érdemes ezekre az ügyekre/küldetésekre felfűzni, amely a fogyasztó szemében mindig egy nemesebb ügyet vezérel, mint puszta profitszerzés. Ez hat a célközönségre, és emberibbé teszi a márkát a vásárlók szemében.

A fogyasztók 56%-a állítja, hogy nem tudja tisztelni azokat a márkákat, akik hallgatnak a fontos problémák kapcsán. Veszélyes területnek érzi sok cégvezető és marketing döntéshozó, de megéri vele foglalkozni.

Ha kíváncsi vagy a többi 2021-es marketingtrendre és nem akarsz újabb blogbejegyzésekre várni, akkor töltsd le azonnal és ingyen a tanulmányt!

 

Mond el a világnak, mit gondolsz a cikk témájáról:

Related Posts

Ezt olvastad már?
BATZ, Kárpáti Zoltán
BATZ: A szakdolgozatból lett milliárdos világcég

Kárpáti Zoltánnal, a BATZ első emberével, személyesen egy korábbi Magyar Marketing Fesztiválon találkoztam. A "Milliárdos Cégvezetők Klubja" kerekasztal-beszélgetésnek vendége volt....

Close