Ma már a printmédia (pl. egy napi újság vagy egy heti magazin) nehéz helyzetben van. Mindenki internetezik, online olvassa az újságokat. Az előfizetők száma csökken a legtöbb lapnál, a hirdetők is egyre inkább teszik át a költésüket offline-ról online csatornákra.
Ilyen helyzetben nem másodlagos kérdés, hogyan mérjük az offline médiában megjelent reklámjaink hatékonyságát és megtérülését (ROI). Hiszen ott nem lehet látogatást mérni, nem lehet átkattintási arányt elemezni. Csak egy módszer van:
Igen! Egy olyan azonosító, bejövő csatorna kell, ami jól azonosítja azt az adott újságot, azt az adott hirdetést. Lehet ez egy:
- egyedi telefonszám
- egyedi weboldal
- egy kód
- egy szlogen
vagy csak egyszerűen a hirdetés, újságból történő kivágása. De mérni kell és nem elég az, hogy hol látta a hirdetésemet? Újságban? Akkor jó! De melyikben? Mikor? Az milyen szöveggel volt?
Mindent tudnunk kell és egy pici figyelemmel ezeket a fontos információkat képesek is vagyunk mérni.