Hogyan válassz magadnak marketing tanácsadót?olvasási idő 3 perc

Ma szembe találkoztam azzal a kérdéssel, hogy mire kell figyelni, ha egy külső marketing tanácsadó céget választunk? Íme 11+1 szempont, amit pár éve állítottam össze először és amiket ha betartasz, garantáltan nem járod meg!

Ez a blogbejegyzés a „Vélemény” rovatot erősíti.

  1. Ismerhető-e a szakértő cégének a neve, leinformálható-e a működése, bevétele vagy az, hogy folyik-e ellene felszámolás, hatósági eljárás? (Tipp: Használd a www.ceginfo.hu vagy a www.bisnode.hu adatbázisát.)
  2. Van-e weboldala, amelyen megismerhetőek a szolgáltatásai és munkamódszere? Fel vannak-e tüntetve a szakértő közvetlen elérhetőségei?
  3. Ismertek-e a szakértő referenciái? Adnak-e telefonon/e-mailben referenciaszemélyeket? Van-e a szakértőnek hiteles ajánlólevelei korábbi megrendelőktől?
  4. Van-e aktív LinkedIn oldala, van-e bármilyen információ a releváns tanulmányairól, végzettségéről? Van-e ajánlása más LinkedIn felhasználóktól?
  5. Van-e szakértői Youtube videója vagy szakértői videó róla/vele?
  6. Van-e szakértői, aktív blogja?
  7. Van-e a Google keresés első 3 oldalán negatív hír vagy vélemény róla?
  8. Tanít-e valamelyik felsőoktatási intézményben a szakértő?
  9. Adott-e elő valamilyen szakmai konferencián az elmúlt 1 évben?
  10. Tagja-e bármilyen szövetségnek?
  11. Van-e bármilyen díja, kitüntetése, Google minősítése?
  12. Van-e a közvetlen környezetedben vélemény/referencia, esetleg személyes tapasztalat róla?

Ezenkívül ne légy naív! Kérj garanciát és szerződést, esetleg mérőszámokat, amelyeket rendszeresen kiértékelhettek a választott tanácsadóval és a cégvezető társaiddal is.

Ha valamelyik cég nem akar ilyet adni, vagy bármely fenti kérdésre válaszolni, akkor jobb ha gyorsan elfelejted azt a „szakembert”.

Vigyázz, „referencia munkát” keresők!

Több csoportban észrevettem az elmúlt hetekben, hogy elszaporodtak a referenciát és minden egyéb szakmaiságot nélkülöző háttérrel rendelkező kivitelezők.

A hirdetéseik viszont elég sablonosak és jól beazonosíthatóak: „Referenciát szeretnék gyűjteni, ezért xyz -ért a munkadíjam csak 20 000 Ft”.

Az összeg néha 10e Ft, máskor 15e Ft, de gyanúsan olcsó ahhoz képest, amit a feladatért el lehetne kérni vagy ami a piaci átlag.

Ma például olyan „referencia munkát keresővel” találkoztam, aki 20e Ft-al vállalta volna egy cég marketingtervezését, marketing stratégiájának elkészítését.

Nos, mivel nekünk, a Marketing112-nek ez a fő profilunk, ebben vannak nagy referenciáink, egyből tudtam hogy valami kamu az egész (később be is bizonyosodott, mert pár hasonlóan csodálkozó komment után törölte is a „munkakeresését”).

„Piackutatás, versenytárs elemzés, ügyfélanalízis, ideális vevő profilozás” – csak pár feladat, ami akár hetekig eltarthat, komoly szakmai munkát igényelnek, és egy-egy marketingterv lelke. Lehetetlen 1-2 órában megcsinálni (ha optimistán 10e Ft/óra díjjal számolunk).

Nagyon figyeljetek oda az ilyen csaló, ál-kivitelezői hirdetésekre!

Segítsd a munkánkat, hogy tetszett ez a blogbejegyzés?

Nem tetszett [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] Nagyon tetszett
.

Related Posts