Hogyan válassz magadnak marketing tanácsadót?olvasási idő 3 perc

Ma szembe találkoztam azzal a kérdéssel, hogy mire kell figyelni, ha egy külső marketing tanácsadó céget választunk? Íme 11+1 szempont, amit pár éve állítottam össze először és amiket ha betartasz, garantáltan nem járod meg!

Ez a blogbejegyzés a “Vélemény” rovatot erősíti.

  1. Ismerhető-e a szakértő cégének a neve, leinformálható-e a működése, bevétele vagy az, hogy folyik-e ellene felszámolás, hatósági eljárás? (Tipp: Használd a www.ceginfo.hu vagy a www.bisnode.hu adatbázisát.)
  2. Van-e weboldala, amelyen megismerhetőek a szolgáltatásai és munkamódszere? Fel vannak-e tüntetve a szakértő közvetlen elérhetőségei?
  3. Ismertek-e a szakértő referenciái? Adnak-e telefonon/e-mailben referenciaszemélyeket? Van-e a szakértőnek hiteles ajánlólevelei korábbi megrendelőktől?
  4. Van-e aktív LinkedIn oldala, van-e bármilyen információ a releváns tanulmányairól, végzettségéről? Van-e ajánlása más LinkedIn felhasználóktól?
  5. Van-e szakértői Youtube videója vagy szakértői videó róla/vele?
  6. Van-e szakértői, aktív blogja?
  7. Van-e a Google keresés első 3 oldalán negatív hír vagy vélemény róla?
  8. Tanít-e valamelyik felsőoktatási intézményben a szakértő?
  9. Adott-e elő valamilyen szakmai konferencián az elmúlt 1 évben?
  10. Tagja-e bármilyen szövetségnek?
  11. Van-e bármilyen díja, kitüntetése, Google minősítése?
  12. Van-e a közvetlen környezetedben vélemény/referencia, esetleg személyes tapasztalat róla?

Ezenkívül ne légy naív! Kérj garanciát és szerződést, esetleg mérőszámokat, amelyeket rendszeresen kiértékelhettek a választott tanácsadóval és a cégvezető társaiddal is.

Ha valamelyik cég nem akar ilyet adni, vagy bármely fenti kérdésre válaszolni, akkor jobb ha gyorsan elfelejted azt a “szakembert”.

Vigyázz, “referencia munkát” keresők!

Több csoportban észrevettem az elmúlt hetekben, hogy elszaporodtak a referenciát és minden egyéb szakmaiságot nélkülöző háttérrel rendelkező kivitelezők.

A hirdetéseik viszont elég sablonosak és jól beazonosíthatóak: “Referenciát szeretnék gyűjteni, ezért xyz -ért a munkadíjam csak 20 000 Ft”.

Az összeg néha 10e Ft, máskor 15e Ft, de gyanúsan olcsó ahhoz képest, amit a feladatért el lehetne kérni vagy ami a piaci átlag.

Ma például olyan “referencia munkát keresővel” találkoztam, aki 20e Ft-al vállalta volna egy cég marketingtervezését, marketing stratégiájának elkészítését.

Nos, mivel nekünk, a Marketing112-nek ez a fő profilunk, ebben vannak nagy referenciáink, egyből tudtam hogy valami kamu az egész (később be is bizonyosodott, mert pár hasonlóan csodálkozó komment után törölte is a “munkakeresését”).

“Piackutatás, versenytárs elemzés, ügyfélanalízis, ideális vevő profilozás” – csak pár feladat, ami akár hetekig eltarthat, komoly szakmai munkát igényelnek, és egy-egy marketingterv lelke. Lehetetlen 1-2 órában megcsinálni (ha optimistán 10e Ft/óra díjjal számolunk).

Nagyon figyeljetek oda az ilyen csaló, ál-kivitelezői hirdetésekre!

Segítsd a munkánkat, hogy tetszett ez a blogbejegyzés?

Nem tetszett [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] Nagyon tetszett
.

Mond el a világnak, mit gondolsz a cikk témájáról:

Related Posts

Ezt olvastad már?
Mikor nem működik az üzleti meggyőzés?

Az üzleti befolyásolás nem egy varázslat, nem etikátlan és nem illegális dolog. Egész egyszerűen arról van szó, hogy bizonyos kimeneteleket,...

Close