Miért márkát építs és ne vállalkozást?olvasási idő 5 perc

Nem kis fába vágtuk a fejszénket a döbbenetes sikerrel zárult VI. Magyar Marketing Fesztivál után, mint hogy megszervezzünk egy olyan KKV-márkaépítési konferenciát, amilyen még nem volt. Két év gondolatban való „nevelgetés” után idén, 2019-ben úgy gondoltuk: Hova tovább várni? Megcsináljuk! Így született meg a Márkaépítők Szuperkonferenciája rendezvényünk.

Mindenképpen olyan új koncepcióban gondolkoztunk, amely szakít az eddigi márkaépítéssel foglalkozó konferenciák hagyományával, és a tanácsadók, oktatók, trénerek helyett olyan márkatulajdonosokat állít az ügyünk (lásd következő bekezdés) mellé, akik már megcsinálták, akik már több százmilliós, milliárdos árbevétellel prosperáló vállalkozással büszkélkedhetnek. Ez mellett példás márkaépítési- és marketingkommunikációs gyakorlatuk van.

Ettől lesz ez a rendezvény hiteles és a magyarországi KKV-szektorban egyedülálló.

A magyar kkv-márkák ünnepe

Azzal a céllal álmodtuk meg ezt a hiánypótló rendezvényt, hogy tisztelegjen a magyar, sikeres márkák (és azok alapítói) előtt, valamint megossza Veled az elmúlt év(ek) sikeres kkv-márkák példaértékű márkaépítési gyakorlatait, technikáit, tapasztalatait.

„A sikerhez vezető út tanulható – de csak hiteles, sikeres emberektől, akik már végigmentek azon.” – valljuk mi, szervezők.

A színpadon tehát 10 olyan sikerember, aki 10 különböző iparágból jött (ez fontos szempont volt!) és akik sem ezelőtt és talán ezután sem fognak így egy színpadon, együtt állni. Páratlan esemény lesz ez önmagában így is, de a helyszín sem hétköznapi: egy kényelmes moziteremben lehet majd élvezni a cégvezetők előadásait, márkasztorijait.

A sikersztorik bemutatása mellett másik célunk az edukáció.

Úgy gondoljuk a márkaépítésről tanulni soha sem késő és soha sem elég. A magyarországi kis- és középvállalkozások egy része már nagyon ügyesen alkalmazza a márkaépítés trükkjeit, fogásait, eszközeit, de olyat is látunk, hogy fundamentális márkaépítési alapismeretekkel is gond van. Ezen szeretne segíteni ez a rendezvény az által is, hogy a márkasztorik után egy márkaépítési workshopra is jelentkezhetsz!

Miért márkát építsünk és miért ne vállalkozást?

A 2019-es szlogenünk – úgy érzem – kis magyarázatra szorul. Természetesen mi is a vállalkozás tudatos, megtervezett építésében hiszünk, de ha két lehetőség közül választani kell (Vállalkozást építsek vagy márkát?), akkor minden esetben a márkaépítés mellett voksolunk.

A márkakonferencia is ezt mondja (nagyon leegyszerűsítve): Építs márkát, mert az a hosszú távon megtérülő befektetés! Ennek alátámasztását a következőkben és a következő napok cikkeiben fogjuk részletezni.

Pár gondolat a márkaépítésről:

  1. Nagy tévhit, hogy a márka csak a vállalkozás „kinézete”. A márka ennél jóval több, de természetesen definiálja azokat az azonosító elemeket (pl. logó, szín) is, amelyről később felismerhetik a márkádat és emlékezhetnek a márkádra. Ez az egyik legnagyobb fegyver a mai piacon! Ha emlékeznek rád és könnyen, messziről vagy akár „szó nélkül” azonosítani tudnak. Minden erre megy ki, hogy a reklám/promóció után emlékezzünk a márkára, annak üzenetére vagy ígéretére.
    .
  2. A márkaépítés akkor tud sikeres lenni, ha az egy kétirányú kommunikáció az ügyfelekkel / érdeklődőkkel. A legrosszabb és legrombolóbb, ha egy márka nem elérhető, amikor a vevőnek vagy érdeklődőnek szüksége lenne rá vagy elérhető, de a márka cserben hagyja, esetleg mást ad, amit ígér.
    .
  3. A márkaépítés „pozitív élménykreálás” is. Ha már kapcsolatba kerültél leendő ügyfeleiddel, ne engedd el úgy egyiket sem, hogy ne mondaná utána: „Ezek aztán tudják a dolgukat!”. Ha pozitív élményt adsz az érdeklődőnek, akkor másnak is ajánlani fognak.
    .
  4. Ebből a három fenti gondolatból is kiderül: „Minden márka egy vállalkozás, de nem minden vállalkozás márka!” – Mi arról fogunk meggyőzni ezen a márkaépítési konferencián, és az addig tartó időszakban, hogy ez utóbbi is működhet jobban. Jó példákat hozunk és hiteles referenciát!

Lásd, 3 márkaépítési gondolatot osztottam meg Veled, de ez csak három abból a közel százból, amit tudni kell ahhoz, hogy egy sikeres márkát (és vele együtt egy sikeres vállalkozást) építs!

Az I. Márkaépítők Szuperkonferenciája azért nagyszerű rendezvény, mert több évtizedes tapasztalatot gyűjtött össze egy színpadra és hiteles márkatulajdonosok meséli el, hogy ők miben látják a kulcsát annak, hogy ma sikeres márka és sikeres vállalkozást birtokolnak. Nézd meg a programot és az előadók bemutatkozását itt!

Related Posts