Ez a hét a marketing audit hete, amikor minden posztunk e téma köré épül. Hétfőn többek között a pozicionálásról és a piackutatásról olvashattatok, ma pedig arról lesz szó, milyen eszközökkel érhetjük el a célcsoportunkat!
A piackutatás azért is nagyon fontos, mert ennek során ismered meg a célközönségedet, megtudod, hogy kik ők, hány évesek, hol élnek, mivel töltik a szabadidejüket és hogy hogyan, hol tudod elérni őket. Ez alapján tudod reálisan eldönteni, hogy milyen marketingeszközöket érdemes használnod. A marketingterved elkészítésekor vedd sorra az offline és az online lehetőségeket, s vizsgáld meg, hogyan tudod a leghatékonyabban elérni a célcsoportod.
A Marketing Audit 2013 programban szinte minden marketingeszközre felhívjuk a figyelmed, melyeket érdemes fontolóra venned marketingterved elkészítésekor. Hogy segítsük munkádat, apró ellenőrző kérdéseket, magyarázatokat, javaslatokat írtunk egy-egy kérdéshez.
A Marketing Audit 2013 egy 360 kérdésből álló csekklista, mely azoknak segít,
- akik még nem rendelkeznek kész marketingtervvel. Pontról-pontra veszi a tervezéskor elengedhetetlen lépéseket, felsorolja a sikeres marketinghez szükséges csatornákat és eszközöket.
- és azoknak is erős támpont, akiknek már kész a marketingtervük, de szeretnék ellenőrizni, felülvizsgálni a meglévő tervet.
A marketingeszközök vizsgálatakor többek között sorra vesszük:
- Milyen szempontoknak kell megfelelnie egy hatékony vállalati blognak?
- Mitől lesz sikeres egy cég e-mail marketingje?
- Milyen a jó hírlevélküldő szoftver?
- Hatékonyságnövelő kérdéseket teszünk fel a céges Facebook oldallal kapcsolatban
- Beszélünk a Google+ oldal jelentőségéről
- A Twitterről
- A LinkedIn oldalról
- A videómarketing alapjairól
- Több oldalon keresztül taglaljuk a felhasználóbarát weboldal ismérveit
- A SEO legfontosabb szegmenseiről is szólunk
- Az Adwords, a Facebook hirdetés trükkjeit is megosztjuk
Tudod, kell, hogy nem kell minden eszközt használnod a marketinged során, hiszen az, hogy milyen csatornákon jelensz meg, az attól függ, hogyan tudod a leghatékonyabban elérni a célcsoportodat. A Marketing Audit 2013 abban segít neked, hogy felvázolja azokat a lehetőségeket, amiket érdemes sorra venned a tervezéskor, egészen az arculattól az adatvédelemig.
A program átfogó, professzionális segítség minden kis-és középvállalkozásnak, az abban dolgozó marketingesnek, vagy cégvezetőnek.
Kondor Albert marketing tanácsadó, szakközgazdász így vélekedik a programról:
“Marketinges pályafutásom alatt nagyon sok szakmai anyag került a kezembe. Voltak közöttük kimagaslóak és használhatatlanok egyaránt. A legtöbb esetben úgy érzetem, hogy nagyon keveset tudnék belőlük hasznosítani a gyakorlatban. Talán ez volt az oka annak, hogy a Marketing Audit 2013 – t is fenntartásokkal vettem a kezembe. Be kell vallanom, pozitívan csalódtam. A csekklistát elolvasva egy teljes körű, a marketinget átfogó, gyakorlatias anyagot tartottam a kezemben. Személyesen kinek ajánlanám? Minden olyan cégvezetőnek, marketinges kollégának, aki hajlandó arra, hogy az általa vezetett céget felülvizsgálja, és eredményesebbé tegye!”