A Google Analytics-ről és a Google AdWords-ről többször is írtunk már a blogban és bemutattuk jelentőségüket. Azonban arról még nem esett szó, hogy a két rendszert együtt hogyan tudjuk használni.
Bár magának az AdWords-nek is sokatmondó statisztikája van, több olyan szegmens létezik, melyekre nem kapunk választ, csak az Analytics-ből. Az AdWordsben például azt látjuk, hányan látogatták meg a hirdetéseknek köszönhetően a webhelyünket, az Analyticsből pedig arra is választ kapunk, hogy mennyi időt töltöttek el az oldalon, hány oldalt néztek meg átlagosan, esetleg milyen sorrendben tekintették meg azokat. Pontos és egyértelmű információkat kaphatunk arra vonatkozóan, hogy a weboldal forgalmának és a teljes konverziónak hány százalékát adják az AdWordsből érkező látogatók. A helyes kampányoptimalizáláshoz és a hibák feltérképezéséhez, az online, fizetett kattintásokból érkező értékesítés javításához elengedhetetlen az AdWords és az Analytics együttes használata.
Kössük össze az AdWords fiókunkat az Analytics fiókkal!
Lépésről-lépésre:
- Mindkét fiókban adminisztrátori jogosultsággal kell rendelkezned!
- Az AdWords fiókban kattints az Eszközök és elemzések fülre és válaszd a Google Analytics menüpontot.
- Kattints az oldal tetején található adminisztrálás menüre
- Kattints az összekapcsolni kívánt fiókra. (Legyél figyelmes, ha több fiókot is kezelsz egy címről)
- Kattints az Adatforrások lapfülre.
- Kattints az AdWords lapfülre, majd válaszd a Fiókok összekapcsolása lehetőséget.
- Válaszd ki az AdWords szolgáltatással összekapcsolni kívánt Google Analytics profilokat. Az automatikus címkézés használata javasolt. Ez lehetővé teszi az AdWords számára, hogy automatikusan, láthatatlan módon felcímkézze a cél URL-eket, hogy a Google Analytics szolgáltatás nyomon tudja őket követni.
- Kattints a folytatás gombra és már készen is vagyunk!
Néhány nap alatt már hasznos következtetéseket vonhatsz le a kampányaid teljesítéséről. A fiókok összekapcsolását követően az AdWords felületén is megjeleníthetsz olyan új oszlopokat, amelyek tartalmazzák az Analytics-ben szereplő statisztikai adatok egy részét. Ezáltal az Analytics főbb adatai – pl. a visszafordulási arány és a látogatások átlagos időtartama – közvetlenül az AdWords normál teljesítményadatai mellett láthatók. Ez azoknak jelent főleg segítséget, akik nem szeretnének folyamatosan az Analyticsben vizsgálódni.
Elakadtál? Segítünk! Gyere el a szombati kezdőknek szóló tréningünkre és a nap végére te is sikeres kampányokat tudsz majd létrehozni és kezelni!
Jelentkezni már csak korlátozott számban, szerda éjfélig lehet, ezen az oldalon: AKADÉMIA
Ha korábban már bármit vásároltál tőlünk, vagy ügyfelünk voltál, VIP kedvezményben részesülsz!