Felértékeltem az időt. Nem csak magát az időt, hanem azt, ha valaki az idejét nekem adja. Az idő az, amiből nem lehet többet venni, csak jól beosztani, esetleg megváltani. A cégek vezetői és marketingesei a célközönség idejét szeretnék megkapni, a célközönség pedig a sajátját, családjáét. Ekkor kellene egy olyan marketing, ami e között szinergiát teremt. Ami elviszi a cég üzenetét a kiválasztott személyhez, de ne rabolja az idejét. Igaz? De van ilyen?
Én például ezzel a blogbejegyzéssel is pályázom az idődre, Te is pályázol az ügyfeledére, de ugyanígy a gyermeked figyelmére. Mindenki pályázik valakinek az idejére. Egy reklámspot megelégszik pár másodperccel is, egy weboldal már legalább 9 másodpercet akar, egy műsor már több tucat percet szeretne magának. Ki mennyi időt akar elvenni tőlünk és ezért mit ad? – így mérlegelek…de az ügyfeled is!
Te, aki a kisebb-nagyobb céged felvirágoztatásán dolgozol, pontosan tudnod kell, hogy még ha érdekli is az ügyfelelet a terméked, szolgáltatásod, egy valamit az utolsó pillanatban is sajnálni is fog: a Rád szánt idejét. Becsüljük tehát meg!
Az biztos, hogy én ezentúl minden partneremnek, minden ügyfelemnek, bárkinek, aki beszél velem, hangsúlyosan megfogom köszönni az idejét, mert ez az, ami egyre értékesebb lesz. Aki megtisztel azzal, hogy beszél velem, megvásárol tőlem valamit, találkozik velem, az 24 órájának egy fontos szeletét adja nekem és ezt meg kell becsülni, meg kell köszönni.
Te elgondolkoztál már azon, hogy mennyi időt tudsz „elkérni” a potenciális vásárlódtól? El tudod érni, hogy megnézzen egy videót tőled? Elolvassa egy írásodat vagy egy száraz/izgalmas termékleírásodat? Odaad 1 órát is az idejéből, hogy tárgyaljon veled? Ha igen, szerinted miért? Ha nem, szerinted miért nem?
A legjobb marketinges, a legjobb értékesítő, a legjobb cégvezető az, aki képes arra, hogy figyelmet kapjon, időt „nyerjen” termékével, különlegességével, egyediségével. Te mennyire vagy jó ebben? Az idő pénz, az elfecsérelt idő nem visszaszerezhető. Ez járjon a fejedben, ha e-mailt írsz, ha szöveget, ha egy kampányt készítesz vagy egy tárgyalásra készülsz. Az idő alázattal való kezelése az, ami igazán profivá tesz téged.
Ja…és köszönöm az idődet 🙂