Magyarország még mindig az egyszemélyes cégek országa, amellyel nincs is semmilyen baj, de ha a cégvezető szeretne kilépni a cégből, az esetek többségéből a cég hanyatlani kezd, mert abban a cégvezető és a cégvezető munkája adja a cég értékét. Mi a megoldás? Van-e egyáltalán megoldás? Ezzel foglalkozunk ma!
A múltkori bejegyzésemben a 2019. május 14-én, a New York Palotában megrendezendő V. Business Smart Konferencia főszervezőjével Szilágyi Imrével beszélgettünk a cégvezetői trendekről, a cégfejlesztési lehetőségekről. Ez itt a második rész.
A mostani videóból kiderül, hogy 2015-óta van Business Smart Konferencia , amely nem a marketing- és salesre koncentrál, hanem inkább a vállalkozói tudásra, vállalkozói alapok megteremtésére, fejlesztésére épít (pl. a cégnek a szervezeti felépítése).
Minden évben olyan embereket próbálnak színpadra állítani, akik gyakorlatban építik a cégüket, gyakorlatban végzik a cégvezetést vagy már „exiteltek” is – vagyis kiléptek a cégükből és más érdekeltségekbe fektettek.
Személyes tapasztalatom is az, hogy az ilyen sikeres emberekre nem az jellemző, hogy elkezdik a nyugdíjas éveiket 🙂
Amikor kiszáll a cégvezető…
Általában egyik legnagyobb probléma – éppen ezért kulcstéma a rendezvényen – a cégvezető kiszállása. Ugyanis a cégvezető kilépésével legtöbbször hanyatlani kezd a vállalkozást, mert az a cégvezetőre épül, a cégvezető munkájának az eredménye (ez a cég valódi értéke), hogy ott áll a cég, ahol.
A cég egy önműködő rendszer, de kell bele az ember! Nem elég, hogy marketing szempontból önműködő legyen (ami most népszerű téma és biznisz), hanem a cégvezetés szempontjából is önműködő legyen. Ez a két dolog nem ugyanaz!
A jól működő cég egy olyan rendszer, amely a vezető távozásával is tovább tud fejlődni. Vannak munkaköri leírások, helyettesíthetőek az emberek és a pozíciók, működési mechanizmusok kidolgozottak és tisztázottak.
A munka akkor volt sikeres, ha a cégvezető kiszáll és a cég – a megfelelő pozíciók betöltésével – tovább működik, tovább tud fejlődni.
Nagyon sok az egyszemélyes cég Magyarországon, számszerűsítve a magyar cégeket tekintve 90%.
Így adott a kérdés: Hogyan válhatnak ezek az egyszemélyes cégek valódi cégekké?
Erről szól a A V. Business Smart Konferencián, amelyre a MARKETING112 kuponkódot használva 20% kedvezménnyel foglalhatod le a helyedet.