A 15-24 éves fiatalok közösségiportál-használati szokásai 5. rész – befejezésolvasási idő 5 perc

Elérkezett a csütörtök, amikor  “A 15-24 éves fiatalok közösségiportál-használati szokásai” című cikkünk ötödik, és egyben utolsó részét olvashatjátok.

Befejezés, következtetések

Az előbbi 4 részben bemutatott primer kutatás eredményei rávilágítanak arra, hogy a megkérdezett fiatalok körében a Facebook közösségi portálnak van a legmeghatározóbb szerepe. A válaszadók a Facebookot tartják a legfiatalosabb közösségi portálnak, ezen regisztrálták a legtöbben magukat, és ez az a közösségi oldal, amire a leggyakrabban bejelentkeznek. A Facebook a népszerűsége és napi rendszerességű látogatottsága miatt a legtöbb vállalat számára hasznos marketingkommunikációs csatorna lehet, mely kellő szervezettséggel és szervezéssel könnyen a vállalat termékeire illetve szolgáltatásaira irányíthatja a közvetlen célcsoportok figyelmét. Emellett a fogyasztói visszajelzések csatornája is lehet a Facebook. A fogyasztói visszajelzéseknek a consumer generated marketing szempontjából van nagy jelentőségük.

Napjainkban egy cég életéhez szinte már teljesen hozzátartozik az is, hogy „megjelenik” a Facebookon. A megjelenés alatt azt értem, hogy a cég elkészíti saját oldalát, felhasználói fiókját, és rajongói csoportot toboroz a közösségi portálon. Jelen esetünkben a célcsoport a fiatalok köre. A jelen célcsoport toborzása során meg kell találnia a vállalatnak azokat a közösségi média csatornákat és alkalmazásokat, amelyeken keresztül a leghatékonyabban el tudja érni a fiatalokat, mint célközönséget. Az első dolog, amit el kell érnie, az az, hogy a fiatalok tudomást szerezzenek magának a vállalatnak, a csoportnak a létezéséről. A közösségi csoporthoz való csatlakozással a fiatal fogyasztó máris közelebb érezheti magát az adott márkához. Annak érdekében azonban, hogy minél több fiatalhoz eljusson a vállalat üzenete, minél ismertebb legyen a vállalat, a cégnek a következő tevékenységeket célszerű figyelembe vennie és megvalósítania:

  • Először is nagy hangsúlyt kell fordítania arra, hogy több olyan fiatalt nyerjen meg magának, akik hitelesen hirdetik azt az üzenetet, amit a cég közvetíteni szeretne a célcsoportja felé. Ők a márka-evangelizációval véleményvezérekké válnak az adott terméket, szolgáltatást használók körében és a közösségi portálokon befolyásoló hatással bírhatnak a csoportra.
  • Emellett a hírfolyamba, üzenő falra való vállalati bekerülés fontossága is nagyon jelentős egy adott vállalat marketingkommunikációs tevékenysége során. A hírfolyam egy olyan közösségi portál funkció, mely megengedi, hogy a vállalat reklámokat helyezzen el kifejezetten a célközönségnek. Ezeknek az online kapcsolatoknak az értéke abban rejlik, hogy a marketing tulajdonképpen az ismerősök között lévő kapcsolatokon keresztül működik. A Facebook felhasználók számára már lehetőség van mellékletek elhelyezésére is az üzenő falon, míg korábban az üzenő falon csupán a szöveges tartalommal bíró üzeneteket lehetett megjeleníteni.
  • Az üzenő fal mellett nagy a közösségi portálon elhelyezett játékok marketig-kommunikációs jelentősége is. A közösségi oldalakon számtalan játék, “szórakozási” lehetőség közül választhat az, aki regisztrál. Egy vállalat úgy is közelebb kerülhet fiatal célcsoportjához, hogy a közösségi portálon elhelyez egy új játékalkalmazást, mint például egy saját virtuális márkavilág felépítését megvalósító stratégiai játékot. A vállalatnak mindezzel az lehet a célja, hogy egyrészt megismertesse a fogyasztókkal az adott márkát, másrészről pedig egy kellemes életérzéshez kösse a márkát a fogyasztó gondolataiban. További vállalati cél lehet még az is, hogy gondolkodásra és véleményének kifejezésére ösztönözze a fogyasztót.
  • A különböző események Facebook-on való elhelyezése is hasznos lehet egy vállalat számára. A Facebook események elhelyezésével a fiatalok tájékozódni tudnak a vállalat szervezte közelgő eseményekről. Az események Facebookon való kiposztolása eseménymarketing szempontból tekinthető fontos marketing-kommunikációs tevékenységnek.

A felerősödött fogyasztói vélemények erősen át tudják formálni a márkaképet, rákényszerítve ezzel a vállalatokat a fogyasztóikkal való párbeszédre, és kétirányúvá téve a köztük folyó kommunikációt. A fogyasztói vélemények figyelembe vétele, ahogy azt az előbbiekben is említettem, a fogyasztóvezérelt marketing jelentőségét emeli ki. A fogyasztói visszajelzéseket, igényeket azonban minden cégnek komolyan kell vennie, főleg egy olyan gazdasági környezetben, amikor szinte minden termék és szolgáltatás piacán túlkínálatról és helyettesítő termékek, szolgáltatások áradatáról beszélünk.

Kedden cikkünkben továbbevezünk a social media világába.

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük