Újabb „csapás” érte a Facebook hirdetőket, főleg azokat, akik kis büdzsével rendelkeznek. Legfrissebb információink szerint (amit az ügyfél hirdetési-fiókokon is ellenőriztünk) a Facebook megszüntette azt a célzási lehetőséget, hogy egy konkrét oldal lájkolóit tudjuk megcélozni. Hozzá kell tenni, hogy nem minden oldal esetében működött.
Szóval fekete péntek a hirdetőknek, és boldogság azoknak az oldal tulajdonosoknak, akik az eddig összegyűjtött lájkolóit lényegében tálcán nyújtották át azoknak, akiknek egy célzásuk volt, az ő oldaluk lájkolói.

Felmerülhet a jogos kérdés: mi marad ez után?
Egyelőre annyit tudunk, hogy lehet a beépített célzási csoportokat, és érdeklődési köröket használni, ami sok esetben (pl. kismamáknál konkrétan tudom) nem pontos számosságot ad, illetve lehet használni remarketinget (Hétfőn foglalkozunk vele itt, a blogban), saját célközönség kialakítását e-mail címek, id-k alapján.
A döntés – azt kell, hogy mondjam – jogos. Hiszen valaki milliókat, tízmilliókat költ arra, hogy 20-30 ezer lájkolója legyen, és kicsit sem fair, hogy valaki napi 1000 Ft -os büdzsével, csak az ő oldalát megcélozva majdnem homogén célközönséghez jut.
Mi a célja a Facebooknak ezzel? Természetesen még több hirdetési pénzt beszedni azáltal, hogy mostantól ez a nagyon pontos, olcsó célzási lehetőség megszűnik, és bajlódhatunk a generikus, általános érdeklődési körökkel (pl. marketing).
Mi lehet a működő stratégia? Világossá vált, hogy ma a Facebookon már csak minőségi tartalom, kedvelt és követett márkával lehet érvényesülni, amit ajánlanak, megosztanak, átvesznek – így organikusan terjed. Felduzzasztani a kritikus tömegig egy Facebook oldalt nem olcsó (emelkedtek a hirdetési árak is), utána az elérések változása miatt (<10% az oldal lájkolóinak) lényegében hirdethetünk azért is, hogy lássák azt, amit írunk. Csak az működik, ha szeretik a márkát, szeretik az oldal szerkesztőjét és olyan minőségi tartalmat készítünk, ami organikusan, hirdetés nélkül is terjed, olvassák azt, így lojálisak, aktívak lesznek a követők, akiknek nem kell hirdetni, ha láttatni akarunk valamit velük. További elmélkedések jövő héten a blogban!
Jövő héten folytatjuk, és végigvesszük a megmaradt lehetőségeket. Iratkozz fel a blog-értesítőre, hogy semmiről se maradj le!
UPDATE (2014.07.20) : Újra lehet célozni a Facebook oldalakat