Dan S. Kennedy könyvének feldolgozásának 2. részében az üzenetekről lesz szó! Nem is feltétlen az üzenetek szövegéről, hanem sokkal inkább az értékéről.
A mai világban már mindenki ugyanazt mondja, ugyanazt az üzenetet közvetíti. A legtöbb üzenettel a legnagyobb probléma, hogy széles körben terjednek ugyan, de valahogy nem szólnak igazán senkihez, nem fókuszálnak.
Hogy mi a megoldás erre a problémára?
Dan S. Kennedy szerint: A marketing egyik titkos fegyvere: A kiváló Egyedi Értékesítési Ajánlat (USP)
Az Egyedi Értékesítési Ajánlat egyszerre pozicionálás és megkülönböztetés a konkurenciával szemben. Arra szolgál, hogy az üzeneteidben nyomatékosított információk alapján már távolról látszódjon, hogy a kínált termékednek vagy szolgáltatásodnak mi a fő előnye. Ez épülhet az árra, a helyre, az illatra, a nyitvatartási időre, és így tovább.
Az Egyedi Értékesítési Ajánlatnál is – mint minden más marketingüzenet – figyelembe kell venned azt, hogy kinek is szól az ajánlatod, hogy az üzeneted megfelelően illeszkedjen a közönségedhez.
Hogyan kell Egyedi Értékesítési Ajánlatot kidolgozni a cégednek?
Mielőtt nekiállsz vedd alaposan szemügyre más cégek értékesítési ajánlatát, mert sokat tanulhatsz az ő példájukból.
Ezek után tedd fel a következő kérdéseket – a saját termékeiddel, szolgáltatásaiddal kapcsolatban, illetve minden más termékkel és szolgáltatással kapcsolatban is, amikkel a hétköznapi teendőid során kapcsolatba kerülsz:
1. Rendelkezik ez a cég Egyedi Értékesítési Ajánlattal?
2. Ki tudnék neki találni egyet?
3. Ha van már neki, akkor tudnék javítani rajta?
4. Találok benne olyan ötleteket, amiket átvehetek a saját céljaim elérése érdekében?
Azonban ha úgy érzed, hogy Te magad nem szeretnél messze menő tervezésbe kezdeni egyedül, töltsd le az ingyenesen elérhető Marketingterv sablont!