Telemarketing – kinek való?

Amikor a VI. Magyar Marketing Fesztiválon bemutattuk a telemarketing üzletágunkat, egy dolgot tudtunk: nem akarunk hideg-hívással foglalkozni. Be fogom bizonyítani, hogy a telemarketingben a hideg-hívás csak a nagy számok törvénye miatt működik. Amúgy egy márkaromboló, HR-erőforrást nem kímélő (magas fluktuáció veszélye -> minőség romlása) és hatékonyságát tekintve nem egy jó megoldás.

Amikor a telemarketing üzletágunkat elindítottuk, megfogadtuk, hogy csak langyos és meleg hívásokkal foglalkozunk (fogalmak magyarázata itt vagy a videóban).

A telemarketing azon eszközök egyike, amit az értékesítés előkészítésekor, közben és utána is tudunk használni, tehát a folyamatainkban elég sokszor eltudjuk helyezni ezt a marketingeszközt, viszont van pár tipikus helyzet, amikor kimondottan érdemes telemarketinggel foglalkozni.

Miben különbözik a telemarketing, mint az e-mail marketing?

Válasz a videóban, de a legfontosabb, hogy két dologban biztos különbözik:

  • a telemarketing elérése szinte 100%-os
  • minden telemarketing kampány egyben egy piackutatás is, ahol olyan információkat tudunk meg a termékkel vagy a céggel kapcsolatban, amely hasznos lehet a szolgáltatás- vagy termékfejlesztéshez.

Kinek való a telemarketing?

Részletek a videóban. Ezen kívül: Telefonálni mindenki tud – mondani szokták. De a tudatos, megtervezett, irányított – nem utolsó sorban – céllal rendelkező telefonáláshoz viszont tapasztalat és kicsi önképzés szükséges. Egy építőkocka hiánya esetén is könnyen kudarc lehet a vége.

Éppen ezért ezzel fogjuk folytatni, a következő részekben a telemarketing egyes szituációiról is fogunk beszélni.

Technikai névjegy:

Kamera: Samsung S6

Mikrofon: telefon saját mikrofon

Megvilágítás: Pest-megye napfénye, nincs.

Előkészület: 5 perc

Nyers-felvétel: 10 perc

Vágás: 10 perc (Vágosok száma: ~5). Vágószoftver: Sony Vegas Pro 13

Blog, publikálás: 30 perc

A rész tapasztalata: Ha autóban videózol, sokkal megfontoltabban és lassabban beszélsz, mert figyelsz a forgalomra. Ha nem nézel állandóan a kamerába, akkor nem veszélyes és Te sem veszélyeztetsz másokat. Valaki szerint ciki ilyen videót csinálni. Szerintem meg az a ciki, ha a tartalom nem érdekes. Remélem ez esetben ez nem volt így 🙂

A következő rész tartalma

Stratégia napot mindenkinek! (2019.05.22.)

Update!

A blogbejegyzésnek azóta megjelent a második része is, ahol folytatom az itt elkezdett véleményemet a telemarketing kapcsán. Olvasd el azt is!

A Marketing112 vezető tanácsadója, az ügynökség tulajdonosa. Kis- és középvállalkozási marketingstratéga. Fő erősségei: marketingtervezés, marketingstratégia, márkakommunikáció. Norbert a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője is, ez Magyarország legnagyobb, kkv-marketingtrendekkel foglalkozó üzleti fesztiválja.

Tagged with: