Amikor a VI. Magyar Marketing Fesztiválon bemutattuk a telemarketing üzletágunkat, egy dolgot tudtunk: nem akarunk hideg-hívással foglalkozni. Be fogom bizonyítani, hogy a telemarketingben a hideg-hívás csak a nagy számok törvénye miatt működik. Amúgy egy márkaromboló, HR-erőforrást nem kímélő (magas fluktuáció veszélye -> minőség romlása) és hatékonyságát tekintve nem egy jó megoldás.
Amikor a telemarketing üzletágunkat elindítottuk, megfogadtuk, hogy csak langyos és meleg hívásokkal foglalkozunk (fogalmak magyarázata itt vagy a videóban).
A telemarketing azon eszközök egyike, amit az értékesítés előkészítésekor, közben és utána is tudunk használni, tehát a folyamatainkban elég sokszor eltudjuk helyezni ezt a marketingeszközt, viszont van pár tipikus helyzet, amikor kimondottan érdemes telemarketinggel foglalkozni.
Miben különbözik a telemarketing, mint az e-mail marketing?
Válasz a videóban, de a legfontosabb, hogy két dologban biztos különbözik:
- a telemarketing elérése szinte 100%-os
- minden telemarketing kampány egyben egy piackutatás is, ahol olyan információkat tudunk meg a termékkel vagy a céggel kapcsolatban, amely hasznos lehet a szolgáltatás- vagy termékfejlesztéshez.
Kinek való a telemarketing?
Részletek a videóban. Ezen kívül: Telefonálni mindenki tud – mondani szokták. De a tudatos, megtervezett, irányított – nem utolsó sorban – céllal rendelkező telefonáláshoz viszont tapasztalat és kicsi önképzés szükséges. Egy építőkocka hiánya esetén is könnyen kudarc lehet a vége.
Éppen ezért ezzel fogjuk folytatni, a következő részekben a telemarketing egyes szituációiról is fogunk beszélni.
Technikai névjegy:
Kamera: Samsung S6
Mikrofon: telefon saját mikrofon
Megvilágítás: Pest-megye napfénye, nincs.
Előkészület: 5 perc
Nyers-felvétel: 10 perc
Vágás: 10 perc (Vágosok száma: ~5). Vágószoftver: Sony Vegas Pro 13
Blog, publikálás: 30 perc
A rész tapasztalata: Ha autóban videózol, sokkal megfontoltabban és lassabban beszélsz, mert figyelsz a forgalomra. Ha nem nézel állandóan a kamerába, akkor nem veszélyes és Te sem veszélyeztetsz másokat. Valaki szerint ciki ilyen videót csinálni. Szerintem meg az a ciki, ha a tartalom nem érdekes. Remélem ez esetben ez nem volt így 🙂
A következő rész tartalma
Stratégia napot mindenkinek! (2019.05.22.)
Update!
A blogbejegyzésnek azóta megjelent a második része is, ahol folytatom az itt elkezdett véleményemet a telemarketing kapcsán. Olvasd el azt is!